oskmar

Alla inlägg den 15 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 15 juni 2021 16:31

 

Nää, liljekonvaljer är inte så lyckat, de sprider sig och tränger undan mycket annat i rabatten.

 

 

 

I dag har det varit regnskvitter i luften hela dagen.

Jag hade inte behövt låna någon bensin i går för det har inte gått klippa 1 cm heller. Regnet har kommit och gått hela dagen, inte mycket men det har varit blött det som kommit.

Dessutom har det blåst småspik hela dagen, så det har inte blivit något klippt alls av den anledningen också.

Just nu är det 9,4 grader varmt och kraftig nordvästlig vind. Fy vad jag blir less på blåsväder!

(OBS! 7,6 nu klockan 21,50, burr!)

Det är mycket moln därovan, men även en del blåa fält och solen tittar fram några minuter ibland.

 

I morse ringde Maria och sjöng för mig, från sitt jobb. Ett par timmar efter det ringde Tim och Freja och sjöng för mig.

Jag fyller alltså år i dag, jag har nått myndighetsåldern flera gånger om.

Ja, nog är det många år, men hur trevligt är alternativet, man får ju vara glad så länge man hänger med och kan tänka klart.

Det tycker jag nog att jag gör fortfarande, om jag får säga det själv.

Det har ju hänt en del under vägen i mitt liv som jag får vara tacksam över att det gått vägen och att jag frisknat till, trots att jag blivit uträknad ibland.

Men jag har levt vidare, måhända i "rene bägda".

 

Så jag ger dig rådet, anlita bägda om det verkar gå åt fel håll!

  

Nils Bertil, min kusin i Långsele har ringt och sagt grattis och det var kul, annars är det mest på Facebook vi ses, med någon rad ibland.

På FB har jag fått jättemånga grattishälsningar under dagen. 

Så helt plötsligt har jag förstått att jag finns. 

För ibland när jag inte sagt ett ord på hela dagen, telefonen varit tyst och jag inte sett eller hört någon. Ja, då kan man ju få för sig "att jag gått vidare

utan att jag märkt det.

 

Det blev ett långt uppehåll här för det kom en vacker blomma och en tårta och med det Maria.

Nils Gunnar och Ingrid kom hit och åt tårta med oss. Laila och Norton kom men ville inte ha tårta för de kom direkt från middagsbordet.

Så nu står jag här med en halv tårta och alla har farit och lämnat mig med den.

Det var inte snällt, för jag orkar inte en halv tårta.

  

Nu har alla åkt hem och jag ska se nyheterna, disken får stå kvar till i morronbitti.

 

Nää, det kom ett telefonsamtal, det blev inga nyheter ikväll...

 

Dagens namn är: Margit och Margot, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på tidagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards