oskmar

Alla inlägg den 18 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 18 juni 2021 16:40

 

Fina moln och däremellan blå himmel, just nu...

 

 

Det har varit bra väder i dag, inget regn förrän det blev kväll.

Det var gråmulet när jag vaknade i morse och tog för givet att det skulle bli en dag med regn.

Därför gjorde jag en bulldeg, men det har varit en del sol och varmt, men jag är glad att bullarna är gjorda.

Nu ikväll kom det en ganska blöt regnskur, det kom till slut.

Just nu är det 14 grader varmt med nordlig vind. Det finns några små luckor i molntäcket, men kan bli mera regn under kvällen.

 

Nyss har Tim och Jan Peter varit här, Tim har klippt gräs på Näsudden och Jan Peter har varit väst i byn och klippt. 

Tim är så arbetsivrig och hjälper så gärna till på alla håll och kanter.

Han fikade saft och mina nygräddade bullar innan de åkte tillbaka till Hoting.

 

Jan Peter kom med födelsedagspresenter till mig och de hade hittat helt rätt!

Det går bra då det kommer presenter ännu, varje dag sedan onsdag.

Tusen tack Jan Peter, Ann Cathrine, Malin och Michael!

Perfekt present!

 

Nu ska jag skynda mig och förklara mig, innan någon kommer på att jag var fel ute när jag skrev om fritidsboende- stugorna i Nybäcken förra veckan. 

Jag råkade påstå att de två stugorna vid å-bron tillhörde Nybäcken. 

Men det gör de inte alls, de står nämligen på två olika skogsfastigheter som tillhör Bellvik.

Den ena stod på Harald Backlunds skogsskifte, som haft två ägare efter Harald.

Den andra stod på Uno Jonssons skogsskifte som tillhör Bellvik, nu äger hans son den, tror jag. Men de ingår inte i Nybäckens by.

Nu har jag rättat mina fel och det visste jag så väl, men av bara farten placerade jag dem i Nybäcken.

Jag kom på det samma kväll men ändrade inte då, var för lat. 

 

Nu skiner solen och de flesta molnen har försvunnit. Men det hindrar ju inte att det hinner ändra sig igen under kvällen.

 

Dagens namn är: Björn och Bjarne, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fredagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards