oskmar

Alla inlägg den 27 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 27 juni 2021 17:19

 

Så mycket blommor har det inte varit på den här busken förut. Det är ett riktigt "goår" för all växtlighet i sommar...

 

 

I dag har det inte varit speciellt varmt, det vände igår kväll från sydliga vindar till nordliga och då är det inte särskilt varmt.

I morse var himlen gråmulen, under dagen det förekommit nån lucka i molntäcket ibland och solen har visat sig korta stunder.

Jag frös ute och jag fryser ännu fast det är flera timmar sedan jag gick in i värmen.

Just nu är det ganska mycket blått på himlen och solen skiner, men vinden är fortfarande nordlig. Men de pratade om en kallfront på väderrapporten i morse så det var ju väntat. Termometern visar på 15,5 grader varmt, men det är blåsten som gör att det känns kylslaget. Jag gillar inte blåst särskilt mycket.

 

Nu blev det ett långt uppehåll för Magnus kom förbi och vi har stått och pratat länge ute på gården. Det är ganska nära ett år sedan han var hit och det fanns mycket att prata om. Och som vanligt var jag opratad, jag har inte pratat med nån sedan midsommarafton.

 

Det har varit väldigt lugnt på sjön med trafik i dag, igår var det faktiskt en del sjöliv på Bellvikssjön. Men lite mot vad det var förr i tiden. 

Igår var det till och med ett gäng på Käringholmen och flera båtar som var ute och körde på den spegelblanka sjön och njöt av solen och värmen. 

En flotte var också ute på en tur, en njutbar tur kan jag tänka mig i det vackra vädret.

Nu är Isak, Magnus son nere vid stranden med kastspöet och prövar fiskelyckan. Han gillar tydligen att fiska, han kommer alltid när han är i Bellvik hit för att fiska, för två veckor sedan fick han en gädda på kastspöet, den skulle bli hundmat.

Här påstår vi att gädda kan man bara äta i de månader som det är R i och det tror jag på.

 

Dagens namn är: Selma och Fingal, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt fin söndagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards