oskmar

Alla inlägg den 20 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 20 juni 2021 17:34

 

Men nu är "pären" på gång!

 

  Med lagom sol, värme och regn får jag nog smaka "nypären" i höst!!!

 

Dagen har varit regnfri!

Det har blivit bra ordning nu för det regnar på nätterna de flesta gångerna.

Klockan tolv i dag blev himlen lite ljusare och solen blev till och med synlig ett litet tag. Sjön blev också helt stilla då. Det har varit 14-15 grader varmt under dagen, inte den sämsta av dagar således.

Just nu är det 14,2 grader varmt och sjön ligger stilla och vacker. Men på himlen tronar molnen fortfarande.

 

I dag har jag varit helt allena, så när som på mina trogna kompisar, radion och Tv:n.

Jag har bakat och trimmat gräs, så utan sysselsättning har jag inte genomlevt söndagen.

Jag har bakat i tre dagar nu och kommer solen och värmen, ja, då behöver jag inte stå inne och baka i alla fall.

 

I morron kommer sotaren och då vet jag mer än väl vad som väntar.

Har man en vedspis i köket så blir det att städa sot från golv till tak. Jag tror inte att det är världens försiktigaste sotare heller. Jag har nämligen sot uppe på köksskåpen till och med och sot är inte det lättaste att städa bort. Det vet jag efter alla åren.

 

I augusti 1979 delades ett flygblad ut i Stockholms- området med bland annat följande text:

" För varje år blir svenskarna allt färre. Om fyra år finns inget svenskarnas Sverige. Med kanske en turk som diktator och en neger som utrikesminister.

Folket blir då ett chokladbrunt blandfolk som inte talar svenska, utan olika språk huller om buller."

 

Budskapet var undertecknat med: "Bevara Sverige svenskt".

Det blev början till politiskt projekt, som till slut fick namnet SD.

 

Jag undrar om deras väljare tycker att de hade rätt i sin analys om framtidens Sverige? 

På 42 år borde de ju haft rätt på någon punkt, kan jag tycka! Och de spådde ju att det skulle ta endast fyra år!!!

Vad jag vet är det inte en turk som styr Sverige och inte en "neger" som är utrikesminister och nog tror jag de flesta talar svenska fortfarande.

Men ett är säkert deras spådomar om Sverige låter bra mycket värre idag. Vi har väl i det närmaste gått under som land nu, enligt Sverigedemokraterna.

Deras farhågor om vårt land är ju de allra värsta, men däremot tycker de att Ungern är det verkliga föregångslandet i dag, med en mer eller mindre diktator som styr.

Nu vädrar de morgonluft och har förbjudit sina politiskt aktiva att hålla sig lugn nu tills de säkrat sin regeringsplats. Att de inte ska störa processen innan allt är klart för deras del. Sedan så...

 

Dagens namn är: Linda, grattis till alla med det namnet!

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards