oskmar

Alla inlägg den 14 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 14 juni 2021 16:26

 

Lungt på sjön ikväll, nästan...

 

 

Smörbollar i rabatten...

 

 

 

Om det ska blomma med den här farten så då har allt snart blommat klart...

 

Solen har för det mesta hållit sig undan i dag, små korta gästspel har den gjort, men väldigt korta.

I dag har blåsten varit väldigt lindrig, skönt. Det har varit 12-16 grader varmt och när det inte blåser så går det ju an om det inte är 20 grader varmt också.

Just nu är det 16 grader varmt, himlen är nästan helgrå.

Dessbättre är sjön nästan helt spegelblank, endast en svag krusning.

 

I dag har jag klippt sedan klockan 9 i morse tills klockan var tre på eftermiddan, då tog bränslet slut. Jag har fått en hel del gjort innan dess, på en del ställen var det så tjockt och långt att jag fick köra samma bit två gånger.

Nu ser det genast bättre ut där jag klippt, en del sorters gräs var så långt som 60-70 cm. Jag vill egentligen inte kalla det för gräs, mera ohyra med tjocka stjälkar, det växer fort som sjutton, svåra att klippa med klipparen, de viker sig undan knivarna.

Jag vet inte vad det heter, men farfar kallade dem för "svynsyra", det var nog det gängse namnet på den tiden, han hade nog inte tittat i den svenska floran, inte jag heller.

Ja, och så var jag och "klomre" till det och fick med ett hörn på en matta utanför bron på bagarstugan in bland knivarna.

Det gick ju som det gick, den tvärstannade och jag hämtade järnspettet. Där fick jag jobba på ett tag, jag lyfte med stålspettet med ena handen och ena benet som stöd och drog och drog i mattan med den fria handen. Fick fram det mesta, men blev tvungen ringa till Nils Gunnar som kom och hjälpte mig med sista biten.

Nu hoppas jag på torrt väder i morron så jag får fortsätta och bli något så när klar för den här gången. Men det jag klippte förra veckan har växt sig lika långt igen.

Jag har ringt Laila som ska komma méd bensin som jag får låna tills jag far och handlar.

 

Det var den dagen det som gick i gräsets tecken...

 

Dagens namn är: Håkan och Hakon, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt bra måndagkväll, vi ses och hej då! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards