oskmar

Alla inlägg den 3 november 2019

Av Elsa Mårtenzon - 3 november 2019 18:39

 

En vacker novemberdag med solsken och klar himmel...

 

 

 

Hej igen!

En strålande vacker dag har det varit, solen har strålat från en ljust blå himmel hela dagen.

Det var 11 minusgrader som mest i morse och en tunn hinna is hade börjat lägga sig på sjön, från början fläckvis, men ikväll innan mörkret var isen heltäckande.

Just nu är det 10,8 grader kallt och jag ser stjärnor där ovan, så himlen är fortfarande klar tydligen.

Det är bra om det fortsätter vara kallt nu, jag säger som mamma sa, det blir så rensamt då.  Snön får gärna dröja ett tag till, ett par dm kan jag tänka mig så det blir vitt och ljusare.

 

Jag har haft ett gäng karlar här i kväll, vi har haft vägmöte och de åkte hem alldeles nyss.

Mötet gör vi bort snabbt, det är inte så många ärenden på dagordningen.

Under fikat då går samtalen hit och dit och det är riktigt underhållande bitvis, ett lättsamt gäng. De har varit här i två timmar och verkar trivas riktigt bra, det är roligt med trivsamma möten.

Jag har varit delaktig på ett möte här första åren vi bodde här och det var ungefär som att de närvarande var på sin egen begravning, väldigt dystert.

Men de här vägmötena är hur trevliga som helst, alla är glada och lättsamma.

 

Mitt sjätte sinne har gjort sig gällande igen, som så ofta förut, det är det nästan så jag blir lite förvånad varje gång.

Det ringde nämligen en från Sundsvall ikväll som jag aldrig träffat eller pratat med förr. Men jag vet mycket väl vem han är och vi bodde på samma gata i Hoting.

Vi är också släkt med varandra, hans mormor var från Bellvik, en syster till min mormor.

Hans ärende var att fråga mig om jag visste om en begravning som kommer att ske framöver.

Jag visste inte att vederbörande hade dött, men tänkte på honom för ett par dagar sedan, som jag verkligen inte gjort särskilt ofta. Det händer mig så ofta detta att jag brukar säga att det är mitt sjätte sinne som gör sig påmint, så var det nog den här gången också.

Min uppgift blev nu att försöka ta reda på när begravning ska ske och jag vet inte var jag ska börja.

 

Dagens namn är: Hubert och Hugo, grattis till er som bär de namnen!

Skulle tro att det är ovanliga namn nu för tiden.

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards