oskmar

Alla inlägg den 26 november 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 november 2019 18:37

 

Grå himmel och lågt i tak, det upprepar sig...

 

 

 

Tack och lov så har det varit på minussidan i dag och under natten, men inte många grader, 2-3 minusgrader.

I dag har det varit vitt och grågrönt i naturen, vitt av dimman och skogen grå/grön, snön är inte så fräsch, det lilla som ligger där.

Just nu är det 4 grader kallt och jag ser inget annat än mörkret när jag tittar ut.

Det är halt på vägarna och man trycker inte så vårdslöst på pedalerna, inte jag i alla fall.

 

I gårkväll blev jag utan lyse i badrummet, lysrörsarmaturen ovanför tvättstället slocknade och det hjälpte inte att jag bytte lysrör och glimtändare det var svart ändå. Till slut upptäckte jag att den grejen som lysröret skulle sitta i hade gått sönder. 

Det berättade jag för Ann Cathrine på telefon och i dag kom Jan Peter och fota av hur den såg ut och åkte till Bölanders i Hoting för hon sa att den grejen fanns där, det var bara att byta ut den.

Jag beställde en ny armatur av henne i går, men hon hade nog inte hittat någon.

I kväll kom Laila med utbytesgrejen, men tyvärr den passade inte.

Trots att jag har en 60 W lampa i taket i badrummet har jag ingen nytta av den vid tvättstället, det är ett skåp som skuggar spegeln.

Det märks att det är nästan 34 år sedan vi gjorde helrenoveringen, prylarna är uttröttade och går sönder eftersom, sedan jag blev ensam händer det stup i ett tycker jag,

Men fy vilken tråkig läsning det här blir, ointressant, du får hoppa över det.

 

I dag har jag bakat igen och ska nog göra det i morron också.

 

Nä, nu ska jag lata mig resten av kvällen och avslutar det här.

 

Dagens namn är: Linus, Grattis till dig som heter så!

 

Ha en fortsatt bra tisdagskväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards