oskmar

Alla inlägg den 11 oktober 2023

Av Elsa Mårtenzon - 11 oktober 2023 18:08

 

Klockan tio i morse, dagen börjar bra!

Om du funderar varför det blir en del gula streck på bilderna ibland, så beror det på min latmask, jag ids inte släcka lampan ovanför köksbordet innan jag tar bilden, fy på mig.

  

En sån vacker dag det varit!

Inte den minsta rörelse på sjön, den har legat blickstilla som en jättestor spegel framför mig. 

Det har varit omkring 7-8 grader varmt, ingen sol men skönt ändå.

Just nu är det 2,3 plusgrader och mörkret har hunnit komma, nu rör sig vattenytan på sjön lite försiktigt men knappt märkbart.

 

Vid tvåtiden, inget att klaga på när det gäller vädret.

    

Jag hade bestämt mig tidigare i höst att jag skulle inte kratta löv, det skulle få ligga kvar tills våren.

Men jag har ju sällskap av den där luringen Luther som är svår att bli kvitt och idag när vädret var så perfekt jagade han ut mig.

Ja, jag ångrar det inte för det var så skönt ute i höstluften och precis lagom temperatur för höstligt utejobb.

    Luther och jag 

       

Och så har jag haft två besökare idag, har inte varit helt bortglömd alltså. Mitt på dagen kom Ingrid hit och vi pratade nog bort en till en och en halvtimme, både världshändelser, barndomsminnen och lite "ömse" annat också.

Det är otroligt vad två käringen kan "hinna" på så kort tid.

Och i kväll kom Laila hit med posten och blev kvar en bra stund, så idag har jag fått prata av mig. Igår när jag kom på sjukan i Dorotea var jag hes som en korp när jag skulle prata, inte konstigt klockan var halv två på eftermiddan och jag hade inte sagt ett ord tidigare på dagen.

 

    

Dagens namn är: Erling och Jarl, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagns kväll, vi ses!

 

Hej då!

    


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards