oskmar

Alla inlägg den 31 oktober 2023

Av Elsa Mårtenzon - 31 oktober 2023 16:37

 

Klockan sju i morse, bådar gott inför dagen?

    

Hej!

Sista dagen på oktober månad 2023, ja den har ju närmast varit över förväntan, med rätt så mycket sol, granna färger i naturen och en del fina utsiktsvyer ut över sjön, som jag gillar i alla fall. Det märks mer än väl på mina bilder som jag sätter in, det är sjön, himlen och månen, men den är svårfångad har försökt nyss men det blev inte bra.

 

Inte bra men ett försök i alla fall.

  

Nu har sjön frusit på riktigt, det var strax över 15 grader kallt i morse och det tog det. Under dagen har det varit 8-9 grader kallt och solsken, isen är sååå blank än så länge, för det har ju inte snöat, men det är nog bara en tidsfråga innan snön kommer som det verkar när jag kollar väderrapportena på TV.

Just nu är det 9,5 grader kallt och kolsvart mörker utanför rutan när jag tittar mot sjön. Men, månen ser jag, stor och grann hänger den ovanför museet och håller mig sällskap.

 

  

I drömlandet i väster verkar det inte så bra som folk tycks tro.

De har upplyst oss under dagen på nyheterna att 100 miljoner av befolkningen där är skuldsatta upp över öronen på grund av att de har varit tvungna att uppsöka sjukvården i USA. Trots försäkringar, privata, som de måste ha i USA för att över huvud taget ha råd att bli sjuka så räcker det inte till på långa vägar.

Men det fixar väl Trump på en timme när han blir president igen. Kan han, som han säger fixa fred på en vecka mellan Ryssland och Ukraina så är det väl ännu lättare att ordna sjukvården i USA, det bör ju ligga honom ännu närmare hjärtat.

  

 

Inte ett moln så långt ögat ser!

        

Dagens namn är: Edit och Edgar, grattis till er!

 

Namnet Edit har förekommit i Bellvik, nämligen Edit Lindblad, född Edin i Bellvik. Dotter till Adolf Edin och Linnea, född Rönnberg i Rudsjön, Backe.

Edit bodde i Nappsjö under sitt vuxna liv, gift med August Lindblad.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Hej då!

    

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards