oskmar

Alla inlägg den 12 oktober 2023

Av Elsa Mårtenzon - 12 oktober 2023 16:19

 

Strax före sju i morse, mörkret dröjer sig kvar en stund till...

    

Vackert väder i dag men kalla nordliga vindar!

Jag har inte varit ute nämnvärt under dagen bara några steg mellan bilen och bron, men det blåste kallt rätt i genom kläderna kändes det som. Men då tillhör ju jag den frusnare sorten förstås.

Men i öppet landskap med bra utsikt och en titt genom fönstren har det varit perfekt väder.

Just nu är det 4,8 plusgrader och nordlig vind, men ganska måttlig.

I morse var det minusgrader med frost på marken och frost på bilrutorna.

Jag har skrapat is från bilrutorna för första gången i höst, men då är jag ju inte ute och kör bil dagligen förstås, andra har nog skrapat flera gånger hittills.

 Frost på marken men solen bryter sig fram!    

 

Solsken med kalla nordanvindar.

    

 

I dag var jag hembjuden till Crister och Kerstin på elvakaffe och det var jättekul!

När jag kom dit satt redan Ingrid där, Nils Gunnar var också bjuden men han är var inte hemma.

Så det blev Crister och tre "kvinnfolka". Crister fick knappt en syl i vädret!

  

Kerstin hade sin vana trogen bakat goda bakverk, jag blev riktigt mätt och mer än det, trots att jag hoppade en sort.

Tusen tack för fikat och en trevlig pratstund!

De har nu renoverat Gregers hus, före honom, Manne och Agnes Edlunds hus.

De hade tagit bort en vägg mellan köket och kammaren och det blev jättebra utrymme i köket med vidhängade matvrå, större och trevligare.

Det är roligt att de flyttat hit tillbaka till Bellvik, för det behövs åretruntboende och upplysta fönster på byn.

    elvakaffe på byn idag, det händer inte ofta, hemmakruka som jag blivit! Men roligt var det och gott!

 

Det ser kallt ut på sjön, är nog inte badväder.

    

Ja, det blev påökning i gängvåldet det här dygnet också, en död och två lindrigt skadade, ett barn. En småbarnsfamilj där mördarna trängde sig in och sköt pappan till döds och skadade mamman och ett barn. Fasansfullt!

Det är en skrämmande utvecklig och vidrigt hemskt som det blivit och jag tycker det ökar istället för minskar.

  

Dagens namn är: Valfrid och Manfred, grattis till er!

 

Och grattis till "Nybäckstysken" Manfred, som tillbringat många somrar i Nybäcken vid det här laget, i sommar med sin kompis Rolf. Sylvia stannade hemma i Tyskland den här gången.

 

Ha en fortsatt bra torsdagskväll, vi ses!

 

Solsken innan mörkret kommer...

Hej då!

    

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards