oskmar

Alla inlägg den 26 oktober 2023

Av Elsa Mårtenzon - 26 oktober 2023 19:21

 

Åntligen en morron med färg igen!    

 

Precis nu är jag klar för dagen och då bli det inte många rader här.

Det har varit bra väder under dagen med en till två grader kallt och snön har hållit sig borta.

Just nu är det 4,4 grader kallt och månen den fina tittar fram bakom trätopparna, den verkar vara helrund, det jag ser i alla fall.

Eftersom det varit molnigt i flera kvällar så blev den en trevlig överraskning ikväll.

    

I dag har det varit brödbak hela dagen och jag är lycklig ägare tiil 12 påsar färskt tunnbröd ikväll.

Det var ett tag sedan nu, brukar köpa ett hembakat tunnbröd på ICA, som kostar 88,95, för ett uruselt kavlat bröd. Och den påsen innehåller inte mycket bröd och flera av bitarna i påsen kan innehålla flera bitar med "mjölsvena" på, då det är oätligt. Jag skulle skämmas att sälja dylikt tunnbröd, när jag bakade och sålde bröd så behöll jag misslyckade kakor själv. Misslyckas kan vi alla, men det får vara nån måtta, särskilt när det är så dyrt.

  

 Tusen, tusen tack Nils Gunnar och Ingrid för att ni bakat bröd åt mig i dag!

    

 

Tar tacksamt emot morgonen när den bjuder på granna färger, ja, annars också.

    

 

Dagens namn är: Rasmus och Amanda, grattis till er!

 

Det har funnits en Amanda i Bellvik, nämligen Amanda Wallin, född 1881 i Bellvik, gift med Anders Petter Wallin, kallades Ante. Paret hade sju barn.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

Kuuulsluuut, hej då!

      

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards