oskmar

Alla inlägg den 11 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 11 december 2018 17:19

 

Klar himmel i väster idag när det började skymma. Nu när jag kollar termometern igen är det 11 grader kallt. BRA!

 

 

 

Härligt! Det är nämligen 10 grader kallt, just nu.

I dag har det inte snöat och det har varit helt perfekt väder. Himlen har varit synligt blå fläckvis. Solen har skymtats av och till och nu ikväll har det blivit lite kyla.

Under dagen har det varit omkring 3-4 grader, men bättre nu alltså.

 

Vägen var ordentligt plogad till Dorotea, så där fanns inget att klaga på heller. Det var redan jättestora snödrivor i samhället, snart får de lov att börja forsla bort den, den stal nämligen plats från trottoaren. Men allt kan inte hinnas med på en dag när det drösar ner så mycket på några dygn.

 

Sedan jag kom hem har jag bakat i dag också. Nils Gunnar kom och gjorde mig sällskap vid fikat sedan jag kommit hem.

De planerar att baka tunnbröd på lördag, därför var han hit och plogade ordentlig väg till bagarstugan.

Jag är glad att LG fixade ved för mitt bröd när de var här och bakade för ett tag sedan, nu slipper jag det, tur för mig.

 

Men ojoj, vad det är bökigt i Parlamentet i England nu, om Brexit eller inte. De skulle ha tänkt sig för innan de röstade för ett utträde ur EU, det visar sig långt svårare än vad de trodde. 

Jag hoppas att det här avskräcker de som fantiserar om ett Svexit.

Som tur är visar det sig i senaste mätningen för eller emot EU att svenskarna inte alls vill gå ur EU.

Det kanske blir en nyttig "lärpärning" som mamma sa, det här med Brexit.

Jag tror på samarbete länder emellan, i rimliga former och för allas bästa och för undvikande av krig i Europa.

 

Dagens namn är: Daniel och Daniela, ingen med det senare namnet känner jag till.

Men min trogna vapendragare Aina, under Bellviksdagarna, har ett barnbarn som heter Daniel, han bor i Dorotea. 

Det är det närmaste jag kommer namnsdagsbarnen i dag.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards