oskmar

Alla inlägg den 18 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 18 december 2018 17:43

 

De dagar solen är synlig i december är den lågt på himlen och går ner tidigt. Men de timmar vi får är helt perfekta ändå.

 

 

 

Kväll igen! Det går fort nu, det var nyss morron och jag ligger efter som vanligt.

Det har varit övervägande molnig himmel, men omkring tolvtiden i dag började molntäcket spricka upp och det blev lite blått bland molnen. 

Det räckte inte särskilt länge, det blev helgrått igen.

Det har snöat lite lätt ibland, eventuellt någon cm, eller lite mer.

Gradantalet har hållit sig omkring 6 grader kallt hela dagen, från morron till kväll.

Just nu under tidig kväll är det 6 ,8 minusgrader.

 

Vad har hänt i dag då?

För mig har det hänt ganska mycket sedan jag kom hem från Dorotea klockan 12 i dag.

 

Jag har inte hört ifrån Nils Gunnar om morgondagens tunnbrödsbak ännu, jag hoppas att de inte ändrat sig.

Nej, han kom nyss och talade om att de ska inte börja baka förrän klockan tre i morron eftermiddag för Ingrid ska jobba till halv två.

 

Jag har börjat få julkort med posten, jag har inte skickat julkort på flera år utan brukar önska God Jul här och på Facebook. Så kommer jag att göra även det här året.

Jag skickade många, många julkort förut, men alltid var det någon eller några som jag glömde bort. 

Det är klart att jag inte når alla den här vägen heller, men ganska många vad jag kan se av besöksstatistiken här och kommentarerna och gillaklicken på Facebook.  Och dem som jag når kan jag garantera att det kommer från det innersta av mitt hjärta.

 

I dag har Katarina Frostensson fått papper på två ultimatum, utifrån en utredning kring hennes tystnadsplikt och handlande gentemot Svenska Akademin.

Hon får valet att sluta på egen begäran eller att tvingas ut.

Hon svarar, att hon inte tänker lämna frivilligt utan att hon i så fall ska kompenseras rejält.

Ja, så är det som regel, att en del kan bete sig lite hur som och ändå är de oskyldiga och ska ha betalt för att de begått fel.

 

Dagens namn är: Abraham, i Bellvik har det funnits en med det namnet.

Abraham Gröndal, född 1907 i Bellvik. Gifte sig med Astrid Salmonsson, född 1911 i Lillånäs i Rajastrand. Hon dog redan 1941, de hann vara gifta i sju år. De hade en son som hette Ingemar.

När Abraham flyttat in på Bergvattengården i Dorotea på grund av ålder och hälsa, hade han sagt till en bybo som hälsade på honom, att han nog hade kommit till himlen så bra som han fått det. Och personalen det var änglarna.

Där var en som var nöjd med tillvaron på äldreboendet!

 

Ha en fortsatt fin tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards