oskmar

Alla inlägg den 8 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 8 december 2018 16:55

 

Ingen har använt rökbastun i höst. Annat var det Göte var i sin krafts dagar, då rökte han älgkött åt hela jaktlaget. Åt oss själva rökte han både älgkött och skinkor. Såna dagar doftade det gott om rökta matvaror över hela Näset.

Det är synd att rökbastun inte kommer till användning längre tycker jag, för den är jättebra.

 

 

 

Det har varit ymnigt snöfall både under natten och dagen. Snö som består av små gryn och därför tungskottad.

I morse var det under 1 minusgrad, därför var snön tyngre också. Jag höll andan så att det inte skulle gå över till plusgrader, det hjälpte för det blev någon grad kallare.

Jag funderar på att hålla andan för att det ska sluta snöa också, kanske hjälper det.  

Just nu är det 2 minusgrader och snöfallet snarare ökar än minskar.

 

I dag har jag bakat andra omgången lussekatter. Det tar ju sin runda tid, därför har jag inte hunnit så mycket mera än fixa mig lite mat och diska ett par gånger.

Men på grund av snöskottning kom jag igång senare också.

 

Michael, Norton och Anders har varit hit och höll mig sällskap under degtrillandet.

De har också kört bort snö här, Michael med sin fyrhjuling med plogblad och Anders med sin traktor med snöslunga på.

På det viset blir det ju lite mindre på mig i morronbitti, tack och lov för det.

 

Ikväll ska jag fatta mig kort här. Jag ska nämligen vara lat heeela kvällen!

 

Dagens namn är: Virginia, icke någon känner jag till som heter eller har hetat så i Bellvik eller Nybäcken, inte annars heller.

Det skulle väl vara Virginia Wolf då, men jag är inte så bekant med henne heller.

 

Ha en fortsatt fin lördagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards