oskmar

Alla inlägg den 10 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 10 december 2018 17:47

 

Grattis på namnsdagen Malin! De andra två fick hänga med för att jag inte har tid att leta en annan bild, de tillhör släkten i alla fall...

 

 

 

 

Lite lindrigare i dag vad gäller snöandet, men det har snöat i stort sett hela dagen.

Har kanske kommit 5-6 cm sammanlagt, skriver jag utan att ha varit ute med tumstocken och mätt djupet.

Jag var ute och skottade mellan halv nio i morse, med en paus för elvakaffet och sedan ut igen.

Det fanns en hel del att skotta, kvar sedan i går också eftersom jag lämnade en del då.

Alldeles nyss har Anders varit här och kört snö med traktorn och slungan, så nu ska det väl vara helt klart för den här dagen. Som det syns på YR blir det en dag i morron utan snöfall, det skulle vara bra.

Just nu är det 1,3 grader kallt och pågående lätt snöfall.

 

Jag har bakat i dag sedan jag var klar ute och ikväll måste jag ju besöka Nobelfesten. Har nyss sett prisutdelningen, den var lite annars tycker jag eftersom det var några kvinnor som också fick pris, och de var inte lastgamla heller, rena ungdomen.

 

Ja, beskedet i dag var att en regering inte är på plats ännu, inte på ett bra tag skulle jag tro.

Detta är inte klokt, att det blivit så här det är vi alla medvetna om anledningen till och det är tragiskt.

Hoppas att det inte går så långt som till ett extra val, men det är ett steg närmare i och med dagens besked.

 

Dagens namn är: Malin och Malena, ingen med det andra namnet känneer jag till.

 

Men mitt första barnbarn fick namnet Malin. Sååå himla mycket grattis Malin på namnsdagen!

 

Ha en fin fortsättning på måndagkvällen, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards