oskmar

Alla inlägg den 22 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 22 december 2018 17:10

  

När vi barn vaknade på julaftons morgon hade mamma satt upp den här julbonaden på köksväggen, då var det jul äntligen!

Den finns inte kvar i dag, men för några år sedan hittade jag en bild på den i tidningen Land. Och nostalgiker som jag är så blev jag jätteglad. 

Ikväll vill jag önska alla mina följare, En Riktigt God Jul!

Jag har fått många julkort men inte skickat ett enda själv, en del av er vet jag att jag når här så -  Tack för julkorten!

(Bilden är inte så bra, dålig bakgrund och lite suddig, men "välment")

 

 

 

 

Så var det kväll igen och julaftonen närmar sig. När man är vuxen är väl inte spänningen så stor som för alla förväntansfulla barn och det är ju för dem den är viktigast också.

Men nog har jag tänkt mer än en gång, när man har ätit klart på julafton och julklapparna varit utdelade att, nu är det över och fort gick det och som man har stressat för de här timmarna. Och alla blev vi fort mätta också och mycket var kvar.

 

Vädret i dag har varit ganska bra, det har snöat men fjunlätt snö utan tyngd och inte så mycket heller.

Det har varit omkring 9-10 grader kallt och molntäckt himmel.

Just nu är det 13,5 minusgrader, det faller lite lätta flingor från ovan, väldigt glest mellan dem.

Trots att det är så pass kallt så är det moln över hela himlen och jag missar månen ikväll också, tråkigt.

Nej, nu ljuger jag! När jag tittar ut genom fönstret har jag månen stor och rund till höger om taket på museet. Man måste lyfta blicken annars missar man månen.

 

I dag har Maria och Larsa varit hit med en sååå vacker blombukett till mig. Tack snälla!

Jan Peter har också varit hit en sväng.

Nu ikväll har Mary ringt occh önskat mig en god jul, jag tror inte vi pratat med varandra sedan hon åkte hem från sommarsemestern.

 

Nu ska jag göra lagen till sillen så den kallnar och jag kan lägga in den senare ikväll.

 

Dagens namn är: Natanael och Jonatan och jag känner inte till några med de namnen.

 

Ha en riktigt fin lördagskväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards