oskmar

Alla inlägg den 20 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 20 december 2018 17:25

 

Med den här bilden vill jag önska Dieter, Ulla, Manfred och Sylvia i Tyskland en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt år! 

Ni är välkommen på julfika, som du ser Dieter så har jag dukat.

Du läser ju min blogg och jag hoppas att du skickar hälsningen per telefon till Manfred och Sylvia som inte är uppkopplad till internet.

Jag hoppas allt är väl med er alla fyra och jag ber att få tacka för senast, det var en trevlig kväll, först hos Ulla och Dig och sedan en kväll hos Manfred och Sylvia.

Ha det riktigt gott!

 

 

 

 

Lite nysnö igen har kommit både under natten och idag. Jag har inte varit ut och skottat något av den, jag har inte haft tid.

Hade så tur att Nils Gunnar kom per fyrhjuling och skottade bort en del ute på gården.

I morronbitti ska jag skotta, det som fattas och det som kommit och kommer.

Det värsta är att det är ingen kyla att tala om, därför är jag ängslig att det ska bli töväder och för tung snö, nyss var det bara 1 minusgrad.

Just nu är det 1,8 men det fladdrar hit och dit så man vet inte var det slutar. För tillfället snöar det inte och så får det gärna fortsätta.

 

I dag har jag julstädat klart och i morron ska jag bara julpynta litegrann och ta det lite lugnare, det känns som att jag behöver det nu.

 

I dag har jag bjudit på mitt första julfika med alla "krussorter".

Gunnel, Björn och Nils Gunnar har varit hit och de var faktiskt riktigt duktig på att doppa, jag hade tur.

 

Nu har jag fått två chokladaskar, två dagar efter varandra och två stycken tidigare, nu får det vara bra med den varan, jag äter inte så mycket sånt. Jag ska försöka komma ihåg att ta fram dem när det kommer besökare, annars är det risk att de blir för gamla.

Jag orkar inte hur mycket som helst ensam.

 

Just nu har Svenska Akademin kalas, ett finare sådant med kungen och drottningen närvarande, där de ska välkomnas de nya som valts in, bland annat.

Flera som var självklara planerade gäster har tackat nej eller bojkottat inbjudan på  grund av akademins "nya rykte", bl a ärkebiskopen.

Det har blivit så att det finns dem som inte vill frottera sig med "gräddan" i akademin längre. Ja, så kan det gå när inte haspeln är på.

 

Dagens namn är: Moses och Israel, ja det var nog direkt ur bibeln det.

Men i Lövstrand vet jag att det finns en med namnet Israel som var min kund på tunnbröd förut.

Eller, jag har nyss hört att de flyttat till Dorotea han och hans fru, i så fall på grund av ålder och hälsa.

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards