oskmar

Alla inlägg den 21 december 2018

Av Elsa Mårtenzon - 21 december 2018 17:04

 

Ja, inte många som delar den här måltiden, men det är jag ju ganska van vid det här laget...

 

 

 

 

Det har varit en gråmulen dag, men det är ju vintersolståndet i dag - årets mörkaste dag.

Efter den här dagen ska det börja vända mot vår igen, i sakta mak. Inget som kommer märkas förrän efter nyår nån gång. Ett "kanksteg" vid trettondagen.

Det har snöat lite smått hela dagen, men märks inte särskilt mycket på marken, glest mellan flingorna vilket är bara tur.

Just nu under tidig kväll är det 6 grader kallt och under dagen har varit 3-5 minusgrader.

Jag missar fullmånen om inte molnen försvinner - synd!

 

I dag har jag klätt granen och den står där så grön och grann i stugan.

 

Jag har haft för många avbrott under dagen, ofrivilliga, men trevliga, det är telefonen som gått varm. Men jag har inte hunnit med det jag planerade i stället, men det kommer en dag i morron också, men jag vet att det blir nya avbrott då också.

Ja, den kommer fram den som kör med oxen också, sa mamma. Det betyder att om det går sakta så hinner man ändå fram så småningom.

 

Jag ska vara i Hoting hos Jan Peter och Ann Cathrine på julafton. Där blir det tomte  för Tim och Freja ska ju också vara där.

Jag hoppas det blir bra väder, lagom kallt och inte "villsnöande".

Det är inte så roligt när man ska fara hem sent på kvällen efter en väg där man är helt ensam med alla älgar som nu har sin vintervandring, Men det får väl bli krypkörande för att inte krocka med dem, det brukar komma hastigt när de ska över vägen.

 

Dagens namn är: Tomas, bortanför skogen vid sjöstranden har jag en sommarstugegranne som heter Tomas.

Han är också med i styrelsen för NäsetsVägförening, det är nog det närmaste jag kommer det namnet, som jag kan komma på nu i alla fall.

 

Ha en fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards