oskmar

Direktlänk till inlägg 4 november 2019

November 2019 11 04 solsken

Av Elsa Mårtenzon - 4 november 2019 16:52

 

Nu är sjön helfrusen och det är lite svårare för Käringholmen att spegla sig, den blir lite suddig nu spegelbilden...

 

 

Det har varit en kall och krispig dag med solsken och från morron ett tag var det dimma över sjön.

Det var 13,5 grader kallt som mest i morse och nu har ísen på sjön blivit starkare efter två kalla nätter och två kalla dagar, men den är helt blank eftersom det inte kommit någon snö på den ännu.

Just nu är det 14 grader kallt, himlen är turkosfärgad i väster och jag ser stjärnor här och där. Det blir nog en fin och kall natt förmodar jag.

 

Men, det innebär att jag måste ut tidigt i morronbitti och sätta i motorvärmaren.

Vad bilen anbelangar så är det bra mycket enklare det varmare halvåret, då är det bara att sätta sig i den och starta. Och nu framöver är man beroende av motorvärmare, iskrapa och en sop för att borsta av snön om det snöat. Och kanske skotta fram den om det snöat mycket.

Hittills har det varit bekvämt men nu får man inse att vintern kommit när det är så pass kallt.

 

I dag har Industrifacken lagt fram sina krav i årets avtalsrörelse. 

Och gissa var arbetsgivarorganisationen svarade på det?

Jo, precis detsamma som de under alla åren tidigare sagt - att det är alldeles för mycket.

Facken kräver 3 % i ett 1-årsavtal och det går ju inte svarar arbetsgivarna.

Jag undrar om de någonsin har tyckt eller tycker att de fått alldeles för mycket i löneförhöjning. Det skiljer sååå många gånger mer på deras löner och på lönerna de har de som "jobbar på golvet".

Men samma visa alla år!

 

I dag har jag gjort efterforskningar för den som ringde i gårkväll. Jag har ännu inte fått ett slutgiltigt svar så att jag kunnat ringa och meddela hur det ligger till.

Jag tror jag måste ringa ikväll ändå och tala om vad jag vet, så att han inte tror att jag struntat i det under dagen.

 

Dagens namn är: Sverker, grattis till alla som bär det namnet!

 

Se till att ha en bra måndagkväll, vi ses!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards