oskmar

Alla inlägg den 7 maj 2021

Av Elsa Mårtenzon - 7 maj 2021 16:35

 

Malin skrattade gott åt mig häromdagen när jag sa, att det var mycket lussekatter på dikeskanterna efter Strömsundsvägen.

De såg ut som ovan och visst påminner de om varandra, båda är gula och deras namn liknar varandra, eller hur? Tussilago eller lussekatt, det kan väl kvitta!

  

 

 

I dag har det varit lite vårligt ändå.

Mycket moln på förmiddan, men på eftermiddan ganska soligt och varmt.

I dag har vinden kommit rakt västerifrån men inte värsta blåsvädret har det varit.

Just nu är det 7 plusgrader i skuggan och nästan hela himlen är blå med solsken.

Ljuvligt!

 

Det har varit en hellugn dag, jag har inte sett en levande själ på hela dagen och telefonen har inte ringt alls i dag.

Men å andra sidan kan jag vara glad över det, att telefonen varit tyst.

Det ringer en del dagar så jag håller på bli galen, men det är bedragare som ringer och dem önskar jag till ett väldigt hett ställe.

En del av dessa telefonnummer kollar jag upp på Hitta.se och där står: "Troligen bedragare". Och jag är verkligen inte ensam om att få dessa samtal, det är sida upp och sida ner när jag kollar upp dem som ringt och hur många ställen de ringt till.

Det är klart det är människor som inte gör annat än ringa och försöka lura till sig pengar, detta är antagligen deras levebröd.

Jag hoppas att de inte får ett enda "napp" från något håll. Det ringer från Somalia, Georgien, Sloveninen och Gud vet alla ställen. 

Usch va jag hatar dem alla kriminella skurkar!

Världen verkar vara överfull av fulingar nu för tiden.

Jag vågar då inte lita på nån snart, jag svarar aldrig på ett telefonnummer som jag inte har inlagd på telefonen, inte heller ett telefonnummer som jag inte känner igen. Och jag är dörädd att jag ska göra nån omedveten knapptryckning på telefonen där jag kan råka illa ut. Fy för alla skurkar!

 

I dag har isen på sjön blivit ganska blåfärgad, det rör på sig i alla fall, fast sakta. Men nu ser det ganska lockande ut när jag tittar genom fönstret, jag hoppas det blir en fin dag i morron. Hoppas får man ju, det kostar inget...

 


Dagens namn är: Carina och Carita, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt trevlig fredagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards