oskmar

Alla inlägg den 19 maj 2021

Av Elsa Mårtenzon - 19 maj 2021 16:45

 

Nu är det knoppar på häggen!

 

  

 

 

Snart kan jag äta rabarerris, som är så gott...

 

  

 

En soligt strålande morron med spegelblank sjö, men det kom moln klockan nio, fläckvis.

Det har varit sol nästan hela tiden ändå under dagen och vinden har kommit från nordväst. En härlig dag!

Just nu är det 13,5 grader varmt på skuggsidan och solsken, samma vindförhållanden som under dagen.

 

I dag har jag hunnit jobba både ute och inne. Det var roligt att vädret blev så att det gick vara ute och roligt att vädret från morron var så passande att jag hann det sista fönstret på nedervåningen.

Nu är det bara brokvistens fönster kvar men då får jag ju stå stadigt på insidan i alla fall, det är ju en klar fördel.

Sedan övervåningen, den tar jag vid tillfällen när andan faller på.

 

Nu var jag och tittade på nyheterna som hastigast och blir sååå Förb-----d när jag hör att Sverige har affärer ihop med Lukasjenko i Belarus.

Jag säger SKÄMS!!!

Reglerna är såna, att man får göra så i vissa fall, men absolut inte om det strider mot mänskliga rättigheter i det landet. Och vem gör inte det om inte Lukasjenko, en riktig storskurk i det här sammanhanget.

Jag mår illa bara av att se honom på TV, som nyss!

Som han bar sig åt inför och efter valet i höstas, det största fuskval som kunde genomföras och så övertydligt som det bara kan göras av en sån bov.

Han såg till att misshandla och fängsla tusentals demonstranter och journalister. Det var så grovt och så grymt att man trodde inte att det "fanns".

Vad jag hoppas att det går att ändra på detta beslut som gjorts. Och vänd detta "svin" ryggen för alltid! Med omedelbar verkan!

Vad jag kan förstå är det väl nån form av borgen som Sverige ska stå honom bi med och om han inte betalar kan det kosta Sverige ett par miljarder.

Det är så barrockt att man baxnar!

 

Dagens namn är: Maj och Majken, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en solig och fin onsdagkväll, Vi ses!

 

Jag har nu solsken på mitt ställe på jorden! Härligt!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards