oskmar

Alla inlägg den 21 maj 2021

Av Elsa Mårtenzon - 21 maj 2021 16:54

 

Lite högt vatten nu, men inte så farligt än så länge. Det är bra att det tinat långsamt...

 

  

 

En blåsig fredag har det varit, men jag är glad att det varit uppehåll - inte snöat och inte regnat.

Båda vädertyperna är tydligen i faggorna, enligt rapporter.

Det har varit en del moln i dag och rätt kraftig blåst.

Just nu är det 14 plusgrader i skuggan, med skummande vågor på sjön som kommer från nordväst. Moln åt vilket håll jag än tittar, en del moln är riktigt sevärda men är de alltför gråa, då kan jag vara utan dem.

 

Jag har varit ute mellan klockan ett i dag och till klockan tre på eftermiddan och krattat. Och nog märks det att det blåser ofta, för fy sjutton va mycket "törkvist" det blåst omkring. Under både vintern och våren.

Kvistar är ju trevliga när de sitter på träden, men inte när de blåst omkring runt åkern.

Likadant löven, det är ju vackert när det sitter där det ska, men inte när det är dött, brunt och ligger på marken- då gillar jag det inte.

 

Vad jag kan se på YR så går det nog inte att jobba ute i morron, men jag vet vad jag ska göra ändå så det klarar sig nog ändå, inomhus.

 

Nyss sa de på "Efter Fem" att smittoläget är som värst i landet uppe i Norrbotten nu. Läkaren som intervjuades var bittert besvikan på ungdomarna som inte respekterade restriktionerna utan fortsätter att sprida smittan.

Det förstår jag verkligen att vårdpersonalen håller på att tröttna på att folk beter sig så respektlöst.

 

Sedan klockan ett i natt är det vapenvila mellan Palestina och Israel och båda sidor gick ut och jublade över att de var segrare. 

Ja, vad vann de? Jo, de har förstört infrastruktur bl a för miljarder och över 250 människor dödade varav många är barn.

Hur kan det vara en vinst???

Det är så galet att det finns inte ord!

 

Dagens namn är: Konstantin och Conny, grattis till er som bär dessa namn!

 

Konstantin hette min mammas morfar som var far till 17 barn.

Men det klarade han sämre än sin fru, min mammas mormor, hon levde 18 år längre än sin Konstantin. Hon var starkare!

Hon var jättesnäll, sa mamma. Hon var nog en ödmjuk kvinna som inte orkade med att opponera sig. Det skulle inte jag heller om jag hade fött 17 barn.

 

Ha en fortsatt fin fredagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards