oskmar

Alla inlägg den 20 maj 2021

Av Elsa Mårtenzon - 20 maj 2021 16:43

 

Kolla vilka fina moln! Och inte blir de sämre av att solen lyser på dem...

 

  

 

Fin dag med sol mest hela tiden, men det har blåst lite väl mycket, tycker jag.

Det verkar som att vi är inne i en period när det är jättefint på morron med vindstilla och solsken. Även på kvällarna är det så.

Det har varit 15-16 grader varmt i dag och det är inget att klaga över, riktig sommarvärme sparar vi till i juni, juli och augusti.

Just nu är det 13,5 grader varmt, vinden kommer från nordväst. Det är några få moln på himlen, men de är så fina så de får gärna vara där.

 

Jag har inte hunnit en bråkdel av det jag tänkte hinna med i dag, förhoppningar kan jag ha, men men.

Körde till Dorotea redan klockan nio i morse för att komma hem fort.

Men det tog för lång tid på kyrkogården.

Det var för mycket att plocka bort, för tungt och för många ställen och jag kom inte hem förrän klockan ett idag.

Då hade jag veckostädningen kvar och när den var gjord var det dags och fixa middan.

Sen en annan sak, jag har slutat att jobba kvällar numera.

 

Men haha åt advokaterna med flera som höjde rösterna stort för några veckor sedan, de fick inte som de ville och hade tänkt sig det hela.

I dag har det beslutats av högsta domstolen, att de som "fångats" genom Encro Shat, och åtalats, en hop gängkriminella som nu sitter åtalade och en del är redan fällda. Domen ska gälla, trots att det är upptäckt genom Encro Shat. (Obs! Jag har inte sett efter hur det stavas, men så här får det bli tills jag kollat")

En av de fällda överklagade och åberopade att det inte var giltigt eftersom det var genom Encro Shat. Men han fick tji!

Hans advokat intervjuades nyss och förklarade då att nu var det inget att göra åt det.

Men sååå bra!

Nog skulle det väl varit för bedrövligt om detta stoppats som är så klara bevis på brottsligheten deras. De kan följa deras planering via telefonsamtal där de planerar mord, sprängningar, terrorhandlingar o s v och ändå skulle det finnas kryphål för dem att slippa straff och gå fria för att sedan bara fortsätta sina kriminella handlingar.

Jag säger som en gång Hermansson sa: "Nån Dj---a ordning får det väl vara!"

Nu hoppas jag att gängen åker fast på löpande band. 

Samt att lagen ändras så att det går att få fast alla tjuvligor som vräkar sig hit från östländerna och stjäl som korpar och att det går att stoppa deras utförsel av stöldgods ur Sverige.

 

Nu har jag kört västöver både förra veckan och  i dag och tittat efter Kerstin.

Men hon lyser med sin frånvaro! När kommer du?

 

Dagens namn är: Karolina och Carola, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards