oskmar

Alla inlägg den 27 maj 2021

Av Elsa Mårtenzon - 27 maj 2021 17:16

 

Så här såg det ut häromkvällen...

 

  Nu skiner solen!

 

Fy för detta blåsväder, det bara förstör.

Det gick vita vågor på sjön i morse också och därmed ganska kylslaget. Det var också en hel del moln på himlen och såg inte ut att bli en kalasdag vad vädret anbelangade.

Klockan tolv när jag gick ut för att jobba provade jag först med att gå ut i en t-shirt bara, men efter fem minuter gick jag in och tog på mig en jacka.

Sen var som `n Sven Nilsson sa, man fick arbeta sig varm. Och det gjorde jag, men är långt ifrån klar ändå.

Men i morron ska jag försöka bli klar ändå, för nu är jag sååå less på att kratta, roligare kan man väl ha.

Det lugnade ner sig en aning på sjön på eftermiddan, men varmt var det inte.

Just nu är det 14,5 grader varmt och vinden har avtagit lite till nu, men kommer fortfarande från norr, vilket betyder inte särskilt varma vindar.

Nu är himlen helt molnfri, mycket glädjande. Växtkraften har kommit igång på allvar nu och det är grönt åt vilket håll jag än tittar.

 

I dag har meddelats en hel del lättnader i restriktionerna när det gäller coronan, från och med tísdagen.

Jag hoppas verkligen att det inte blir något baksslag igen. Uppe i Norrbotten där får de nog lov att hålla sig på mattan ett bra tag till, vad jag kan förstå.

Där är det ingen lättsam situation för dem som ska ta hand om de covid- sjuka.

 

Jag har jobbar hårt idag och nu ids jag inte mer, jag slutar här... 

 

Dagens namn är: Beda och Blenda, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses och hej då!

 

Ds/ Nu är sjön spegelblank och det finns inte ett moln på himlen! Ps/

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards