oskmar

Alla inlägg den 14 maj 2021

Av Elsa Mårtenzon - 14 maj 2021 17:44

 

Snart ett minne blott...

 

 

 

Men inte himlens färger hoppas jag, det ser jag gärna kväll efter kväll... 

 

 

Bellvikssjön isfri den 14 maj!

När jag vaknade i morse var isen borta, den hade fått hjälp av blåsten under natten.

Härligt att den är borta för den här gången. Nu ser jag tydligt var vinden kommer ifrån och så är den så vacker när den är vindstilla och alla holmarna speglar sig.

I dag har det blåst ganska bra och kommit från norr och då är det inte särskilt varma vindar. Solen har varit helt frånvarande vissa stunder i dag.

Just nu är det 10,5 plusgrader på skuggsidan, det är mycket moln, men sol ibland. Vinden fortsätter med samma styrka som under dagen.

 

I dag har jag gjort något ovanligt, jag har varit på byn och hälsat på, det händer inte så ofta när det gäller mig.

Jag körde bort till Nils Gunnar och Ingrid, Nils Gunnar såg jag inte röken av, han var ute på åkern nånstans och jobbade på. Och Ingrid hade massor av blommor som hon jobbade med. Hon har drivit upp  mängder med sommarblommor, så hon har en hel del att arbeta med nu framöver. Jag fattar inte hur hon ska få plats med allt. Men hon skulle skänka bort en del, även jag skulle få några.

 

När jag kom hem och började laga mat ringde Björn.

Ställde just in klyftpotatis i ugnen, vi pratade och potatisen blev tämligen misslyckade, för 20 minuter gick alldeles för fort. Ja, jag får väl äta i morron istället, det går nog ingen större nöd på mig för några potatisklyftor.

  

Ja, för övrigt har det inte hänt så mycket mera än att jag gjort klart i hallen det som jag var tvungen lämna halvklart i går.

Och så har jag motionerat strykjärnet en hel del.

 

Dagens namn är: Halvar och Halvard, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt fin Fredagkväll, vi ses och, hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards