oskmar

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2023

Oktober 2023 10 16 blåst kalla vindar

Av Elsa Mårtenzon - 16 oktober 2023 16:44

 

Klart, nästan, kallt och blåsigt.

  

Om jag tyckte att det blåste småspik i går så kan jag tycka att i dag har det blåst ännu värre. Det har gått vita vågor på sjön, den har varit mörkt blå och orolig till tusen. Jag var ute en liten stund, hämtade ved och tog lite bilder och frös om fingrarna så jag gav upp tidigare än jag hade tänkt.

Just nu är det 1,3 plusgrader, ganska blå himmel och blåsten har avtagit en del nu.

 

Hösten är kommen, jag hör stormarna gnyr!

  

Jag har varit nere i det andra huset och letat ett dubbel-våffeljärn i dag, men det är uppslukat av jorden, hittade det inte. Det har jag använt högst tre gånger och köpte det för kanske 20 år sedan, men idag finns det inte.

Jag köpte ju ett nytt förra veckan på ICA i Dorotea, inte dubbelt, men helt värdelöst! 

Det ska de få tillbaka i morron, provade det på fredag och det gräddade inte alls, en blöt smetkladd låg där när det skulle vara klart.

Värdelöst var ordet!

  

Jag får väl hoppas att de tar det tillbaka så att det inte blir som när jag köpte ett dammsugarmunstycke för ett antal år sedan på en annan affär i Dorotea. Det funkade inte heller, jag tog med det tillbaka och sa att jag ville inte behålla det. Talade om att jag provat det det på vardagsrumsgolvet ett par minuter och ansåg att det funkade inte.

Det svar jag fick av honom var, att han kunde ju inte sälja det sedan jag provat på mitt golv, lät ungefär som att det var ett skitigt ladugårdsgolv jag använt det på.

Jag svarade honom att, du gör som du vill. men du kan försöka räkna ut vad för sorts reklam jag kommer göra för din affär.

Då ändrade han sig och tog det tillbaka!

Till saken hör att han gjort tre konkurser på tre affärer sedan dess och utan min hjälp.

Nå´t fel måste det ha varit, men inte mitt!

  

Nyss hört på nyheterna, att 800 barn har fått sätta livet till i kriget mellan Hamas och Israel. 

    

Oförlåtligt! Dessutom en hel del skadade barn.

Arma barn som bor på såna ställen!

      

 

Dagens namn är: Finn, grattis till er som bär det namnet!

 

Helt nakna björkar nu, så kan det gå när blåsten tar vid!

  

 Ha en fortsatt bra måndagskväll, vi ses!

 

Fy så kallt det ser ut på sjön!

    

Hej då!

 

 

 
 
Daniel

Daniel

16 oktober 2023 19:18

Otroligt sköna bilder!

http://https://friadiskussioner.freeforums.net

Elsa Mårtenzon

Lördag 6 jan 12:58

TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards