oskmar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2023

Oktober 2023 10 28 sååå vacker dag

Av Elsa Mårtenzon - 28 oktober 2023 16:32

Vilket superväder det varit i dag!

Det var 5 grader kallt i morse och redan medan det var mörkt såg det ut att bli en vacker dag. Efter horisonten fanns en guldfärgad rand som utökades mer och mer. Sjön har varit som en stor spegel framför mig hela dagen, med en ytterst svag rörelse nån liten stund ibland.

Mer än så här kan man inte begära alldeles i slutet på oktober!

Just nu är det 6,5 grader kallt och det mesta av himlen är helt blank, förutom några lätta rosa skyar efter horisonten, sjön glittrar lite svagt i solnedgången.

 

Så började dagen, som jag tacksamt tagit emot, med glädje!

 

Och det blev bara bättre och bättre!

    

I dag har det varit bara jag och "apparaterna" och det är inga ljuva nyheter jag har hört. Tvärtom är det de hemskaste man kan tänka sig och det verkar inte ta något slut, tyvärr.

Hela världen skulle nog behöva gå under för att det skulle bli en annan ordning.

  

 

Din klara sol går åter upp för alla som för mig, sjöng vi på morron när jag gick på skolan i Bellvik. Det var andra tider då, minsann...

  

Och i hela världen undrar nu vettiga människor hur det ska gå i USA, efter den talman de satt på tronen, talmannen har en stor makt i USA.

Han har många kontroversiella förslag som han driver och är en stor Trump-anhängare. Ja, hur ska det sluta? Illa!!! Befarar jag, med flera.

  

 

Månen! Skulle nog blivit bättre bild om jag gått nedanför huset, men det var jag för lat för.

  

 

Nu hänger det ett moln framför den, en kvart senare.

    

I Gaza är markoffensiven i full gång nu, vad jag förstår och där har nog de oskyldiga stora svårigheter att försöka överleva, de har ingenstans att ta skydd undan bomber och allt annat som sätts in för att förgöra Hamas.  Den civila befolkningen saknar det mesta och håller på att svälta ihjäl, plus alla andra plågor.

  

Dagens namn är: Simon och Simone, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på lördagkvällen, på återseende!

 

Skymning på gång.

  

 

Hej då från Edvin och mig!

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards