oskmar

Alla inlägg den 30 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 30 oktober 2018 17:31

 

Men, se det snöar! Men i morron ska det regna. I morron ska jag lyfta in stålspetten som står lutade mot ladugårdsväggen, innan de snöar ner.

 

 

 

 

Det har börjat nu!

Det ligger nog ca 1 dm  på backen och började omkring klockan ett i dag.

Men, i morron kan det vara regn, det brukar vara blankis som regel när dubbelhelgen infaller.

Nu är klockan 18,15, det snöar för fullt fortfarande och är nu 3,5 minusgrader. Fortsätter det så här kan det nog bli 30 cm som de upplyste om på väderleksrapporten i morse.

Jag hoppas fortfarande att det inte ska bli lika snörik vinter som den förra, den var ganska jobbig.

 

Jag hade laddat med ljuslyktor och krans och skulle passa på att pryda gravarna för "Alla Helgons Dag" innan det började snöa i dag, det skulle börja vid klockan ett sa de på vädret i TV:n i morse. Men jag blev så fördröjd på det första stället i Dorotea, så när jag var klar för att fara på kyrkogården så vräkte snön ner och jag var tvungen att ge upp besöket där.

Trodde i min enfald att jag skulle slippa fara dit när det blivit is där, det har varit så många, många gånger förut, synd att jag inte hann. Tyvärr får det nog bli närmare helgen då.

 

I dag ringde en av mina kusiner som jag träffar väldigt sällan nu för tiden, han far aldrig till Bellvik numera sa han. Det var Nils Bertil som ringde, han hade sett att jag hade namnsdag i dag och fått idén att han skulle ringa mig. Det var jätteroligt att prata med honom efter alla åren så vi pratade ett bra tag.

 

Dagens namn är: Elsa och Isabella, jag känner inte till någon som heter Isabella.

Däremot känner jag väldigt väl en med namnet Elsa, jag själv. Och då får jag väl gratulera mig själv då eftersom ingen annan kommit på det.

Jag har en före detta jobbarkompis som heter Elsa, henne träffade jag i Dorotea i dag, men vi glömde gratulera varandra. Grattis Elsa B!

 

Ha en bra tisdagkväll, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards