oskmar

Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 13 oktober 2018 17:32

 

Inte så grönt gräs nu och det är mycket kala grenar på lövträden, det lutar åt ett håll med andra ord. OBS! Det är inte dagens himmel, den var grå, jag har lånat den här från förra veckan.

 

 

 

Det "himmelska" taket har varit något högre i dag om man jämför med gårdagens. Men alls icke en klar dag, det har sett ut ett par gånger som att molnen skulle glesna, men så blev det inte.

Det har varit varmt och svag vind från sydost och omkring 15-16 grader varmt som mest under dagen.

Just nu är det 14 grader varmt, det ljusnar på himlen i öster, men det finns en del mörka moln på andra håll.

Efter ett uppehåll för nyheterna har mörkret lagt sig över omgivningarna och nu är det 14,5 grader varmt.

 

Det har varit väldiga diskussioner på radion i dag om regeringsbildningen. Det har varit två pressträffar på varandra från L och C. Kristersson, M, har gått över till att tvittra nu, han har nu meddelat att han ska träffa talmannen redan i morron och ska då tala om för honom att han ger upp försöket att bilda regering. 

Ja, det här är en regeringsbildning som går till historien och än är det långt till mål, som jag ser det.

Kristersson var tvärsäker under valdagens kväll och sprang upp på scenen med en applåd för sig själv i högsta hugg. Men den applåden kom lite tidigt tydligen.

 

I dag har jag ställt till lite extra jobb åt mig själv, helt i onödan.

Jag höll på blanda köttfärs och skulle tillsätta 1 dl 40% vispgrädde, det är ganska fett det. 

Jag skulle skaka om gräddförpackningen som jag tagit ungefär en halv dl ur i går, det mesta kvar alltså. Men inte längre, efter min omskakning.

Tyvärr hade jag inte skruvat igen korken ordentligt, den släppte och fick grädde både över mig själv och över delar i köket. kladdigt som bara den! 

Kläderna åkte i tvättmaskinen och därefter mattan framför diskbänken. Sedan åkte skurhinken fram och hett vatten för det var ganska halkigt på golvet. Om diskbänken rann det grädde - kladd.

Jag brukar använda uttryckt, så kan det gå om inte haspeln är på.

Men härvidlag var det skruvkorken som inte var åtskruvad, man lär så länge man lever. Hädanefter kommer jag kolla noga om det är igenskruvat på gräddförpackningen. 

Många korkar har jag aldrig skruvat upp i mitt liv och det har gått väldigt bra. Men den här korken i dag som inte var stängd ställde till det.

 

Dagens namn är: Birgit och Berit, ingen med det senare namnet kan jag erindra mig.

Men Birgit har förekommit i Bellvik, hon var dotter till August Karlson och Helga, i en syskonskara på sex barn. Lämnade Bellvik tidigt men har vistats här på somrarna så länge hon levde.

 

Ha en trevlig lördagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards