oskmar

Alla inlägg den 3 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 3 oktober 2018 17:42

 

Det är inte bara på träden färgprakten sprakar, även himlen är supergrann många gånger, beroende på väder och vind.

 

 

 

 

Vet lite om vädret i Bellvik på förmiddan. På eftermiddan har det varit bra, moln med lite luckor på himlen.

I Lycksele där jag var redan 20 minuter i åtta i morse var det både kallare och det snöade vid 10-11-tiden. Ju närmade jag kom hemöver ju bättre blev vädret.

Nu är klockan 19 00, det är 0,5 plusgrader och mycket moln på himlen, men luckor här och där. Vinden är nästan obefintlig och verkar komma från norr.

 

Efter en kort natt, mellan mellan klockan 24.00 till kvart över fyra i morse  var det dags att stiga upp. Jag åkte hemifrån redan kvart i sex i morse till Lycksele och åkte en hel del lättad därifrån. Jag var klar redan klockan nio men fick inte åka hem förrän vid elvatiden.

 

Jag fattar inte varför folk klagar hela tiden över sjukvården i Sverige. Jag blir alltid myckel väl bemött och har inte behövt befinna mig i långa köer någon gång. Läkare och övrig personal är tillmötesgående och förstående på alla sätt och vis.

Så mycket klagomål som jag läst och hört om blir man ju fundersam mer än en gång. Är det så olika på så många ställen, eller har jag en otrolig tur bara?

Det finns läkare som jag fått hjälp av för flera år sedan, och som jag mer eller mindre höjt till skyarna och närmast helgonförklarat för den hjälp jag fått, som både räddat mitt liv och gett mig ett bra framtida liv.

Som den läkare jag nu har i Umeå, som kontaktar mig med jämna mellanrum. Han håller koll på min hälsa och säger att om jag oroar mig för något så får jag ringa när jag vill, jag har direktnummer, alltså ingen kö i telefonen heller. Jag funderar inte en minut eller ställer mig frågan, vad jag får för skattepengarna?

 

Dagens namn är: Evald och Osvald, inga med de namnen har det funnits i varken i Bellvik eller Nybäcken, vad jag vet.

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards