oskmar

Alla inlägg den 2 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 2 oktober 2018 18:30

 

Dimman på väg bort och det blev en dag med kalasväder!

 

 

 

Men, vilken fin dag det varit!

Vaknade till en morron med tät dimma, sikten stäckte sig inte längre än ner till sjöstranden. Det var sex grader kallt och vitt med frost på marken.

Men dagen har varit perfekt efter att dimman lättade, särskilt eftermiddan. Himlen har varit helblå och solen har strålat. Sjön har fungerat som spegel och välputsad med alla holmar och färger dubbelt upp.

Nu är klockan 19.10, det är 0,3 minusgrader med en svag krusning på sjön och mycket är blått därovan.

 

Nu hoppas jag verkligen att snön håller sig borta över nästa tisdag, för då ska jag byta till vinterdäck. Det känns lite hjälplöst när den här tiden kommer - om det skulle komma snö och jag har sommardäck.

 

Jag har varit på kyrkogården i dag och försökt göra höst, men mycket fattas ännu. Nu ska jag försöka hitta lite enris och det är inte det lättaste. På den här fastigheten är jag inte överhopad av enris precis. Jo, jag vet ett ställe där det finns jättemycket men det är för långt dit och för obekvämt till. 

Jag ska försöka skrapa ihop lite nere vid sjön, där jag plockade förra hösten. Hoppas det växt på sig, det var svårt nog att hitta tillräckligt där redan ifjol.

Det var kallt om fingrarna på kyrkogården i dag. De hade plockat därifrån spadar och hackor och jag fick använda händerna. Tur att jag hade ett par trädgårdshandskar i bilen, jag frös tillräckligt ändå. Jorden var nämligen frusen sedan nattens kyla.

 

Ja, i dag har talmannen gett uppdraget till en av partiledarna att sondera och lämna ett besked till honom om hur det går om en vecka. Och han har som längst 14 dagar på sig för en lösning som kan bli "användbar". Jag tycker att det verkar väldigt låst läge fortättningsvis också, ingen har gett vika sedan förra tisdagen. 

Det blir spännande att se vilket lösning det blir på detta. Hoppas inte extra val i alla fall!

 

Dagens namn är: Ludvig och Love, jag känner inte till några som bär de namnen.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards