oskmar

Alla inlägg den 27 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 27 oktober 2018 17:45

 

Jag har hittat en ny vinkel på bagarstugans foto, det är bara taket som syns...

 

 

 

 

Det har varit kallt och grinigt i dag. Snöflingor har virvlat runt i luften men jag ser inget av dem på backen. Jag vet inte vart de tog vägen, de blåste väl bort för det har varit friska vindar.

Ingen sol idag och ett par minusgrader har det varit, jag har helst hållit mig inomhus utom när jag gjort ärenden ute och det gick snabbt.

Nu har mörkret kommit och det är 2,3 grader kallt, blåsten har avtagit och det är mycket moln.

 

Ja, här har vi fortfarande gröna gräsmattor, men det har de minsann inte på den södra halvan av Sverige. Där fick de känna på vintern före oss i år. Men det ska ju bli varmare igen och då försvinner snön igen där.

 

Lördagsintervjun på P1 i radion idag var det intressant att lyssna, som alltid. Det var polischefen Anders Thornberg som intervjudes. Och enligt honom är det inte så illa ställt i polisarbetet som det skriks till av kritikerna, ja, de värsta klagovisorna kommer från sverigedemokraterna och deras långa svans förstås.

Men inte konstigt att det kan bli en del som inte hinns med av polisens riktiga arbete. Polisen ska till exempel ta hand om cirka 60 tusen fulla människor som inte kan "hålla sig på mattan".

Ska det verkligen läggas polisresurser på sånt? Kan man fråga sig!? Och kattor och hundar ska de ta om hand, det är mycket som borde sorteras bort från polisarbetet och som borde satsas på det som är verkligt polisarbete.

Det var mycket på gång upplyste han om, det som bl a stoppat upp deras arbete var först och främst den stora omorganisationen som genomförts och som varit så omfattande att det därför tagit mycket och lång tid. 

 

Dagens namn är: Sabina, ingen med det namnet känner jag till.

 

Glöm inte att flytta tillbaka klockorna i kväll! Jag hoppas det är sista gången vi ska hålla på med det "fjaske", för det är vad det är, tycker jag...

 

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards