oskmar

Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 15 oktober 2018 16:49

 

Inte mycket kvar av den sprakande färgprakten på lövträden nu. Den här bilden är tagen före lövens dalande mot marken.

 

 

 

Måndag och solen har hållit sig undan hela dagen, det har varit omkring 8 plusgrader de gånger jag kollat termometern.

En otroligt färgstark och vacker gryning var det i morse i alla fall, det starkaste rött man kan se på himlen.

Det har varit svag nordlig vind i dag.

Nu under tidig kväll är sjön helt stilla och det är 6,5 grader varmt. Himlen är helt grå, lite regn har fallit sista timmen.

 

I dag har jag varit strängt upptagen från klockan tio i morse. Jag har följt dagens talmansrundor och knappast missat ett enda ord. Möjligtvis några ansiktsuttryck här och där för jag har försökt lägga in lite strykning av tvätt under tiden.

Jaa, och vad ska man säga?

Jag har gång på gång fått en känsla av att de står och trampar vatten och ibland under trampandet håller både munnen och näsan på att halka under vattenytan.

Det är i stort sett inte andra ställningstaganden än var det var för 14 dagar sedan, inte i dag i alla fall.

Nu har sonderingsuppdraget gått till Löfven från och med i dag. Han har samma villkor därvidlag från talmannen som Kristersson fick för 14 dagar sedan, två veckor och avstämning till talmannen efter en vecka, den tiden fick också Löfven.

 

För övrigt så ger jag talmannen högt betyg som sådan, han verkar sansad och saklig och det känns som att hans partitillhörighet har han helt lagt åt sidan och är en seriös talman. Han har inte lättaste uppdraget med det mest komplicerade valresultat som Sverige väl haft, åtminstone vad jag vet.

Nu är det väl att hoppas att det kommer några öppningar framöver. Jag tycker att det är Sveriges och folkets bästa som de ska ha som första prioritet och handla därefter.

I dag var ju en av partiledarna så långt fram i tanken, att det var valet om fyra år han var tveksam om hur hans parti skulle ha chansen då att göra bra val, om han gjorde si eller så nu.

Den prioriteringen gillar jag inte, utan det är hur landet ska styras för de flestas bästa som är det viktigaste, tycker jag.

 

Dagens namn är: Hedvig och Hillevi, jag kan inte komma på några med de namnen, varken i Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en fin fortsättning på måndagkvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards