oskmar

Alla inlägg den 5 oktober 2018

Av Elsa Mårtenzon - 5 oktober 2018 17:24

 

Färgstark soluppgång på Näset...

 

 

 

En bra dag vädermässigt, med solsken och några grader varmt, 7-8 grader. Ganska friska vindar från nordväst.

I morse var det strösslat med litegrann snö, inte mycket låg kvar, bara fläckvis någon mm. Nu är allt borta sedan niotiden i morse.

Just nu är det 5 grader varmt, vinden friskar på och solen belyser holmarna på andra sidan sjön. Det är lite moln här och där.

 

Det har nyss varit en provomröstning om Brett Kavanaug i USA, där klarade han sig tydligen. Den slutliga omröstningen ska bli i morron, det verkar som att han kommer att väljas in i Högsta Domstolen, enligt uttalanden av media. 

Det är väldiga demonstrationer mot honom i USA, men det det kommer att gå hans väg ändå tydligen. Hans sätt under förhöret tidigare i veckan tycker jag skulle gjort honom olämplig för uppdraget, han var ju så obalanserad och ursinnig, jag tycker att han spårade ur totalt. Det är ju ett livstidsuppdrag, vilket är skrämmande. Tänk om han spårar ur i sitt ämbete på samma sätt. (Jag är osäker på min stavning av hans namn, men det får jag bjuda på.)

 

Det har presenterats fredspristagare i dag, nu det också klart, det blev två stycken, har inte hört deras namn ännu. Det verkar bra val.

Även Trumps namn har nämnts i spekulationerna som fredspristagare, det hade då absolut inte varit rätt man, tycker jag.

 

I Svenska Akademien har det också hänt saker tydligen, det har skett val där också, två stycken. Men jag har inte haft tid att lyssna, jag får nog veta mera under kvällen på nyheterna. 

 

Dagens namn är: Bror, jag känner inte till någon Bror.

 

Ha en trevlig fredagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards