oskmar

Direktlänk till inlägg 31 december 2018

December 2018 12 31, årets sista dag

Av Elsa Mårtenzon - 31 december 2018 17:09

 

Jag har snickrat till en efterätt och gjort en kolassås till den som jag tar med mig ikväll, lite ska väl jag också göra, eller hur?

 

 

 

Den här dagen har himlen släppt ner en hel del vita flingor som hopats sig på marken.

Det har varit helt tätt i luften, det har inte gått att se längre än ner till sjön, allt har varit helvitt, men nu har det slutat som tur är. Det ser ut som att det har snöat dryga dm. Tur att Michael har kört undan lite snö på gården åt mig, det räcker till och blir över ändå.

Jag vet vad jag ska göra i morronbitti i alla fall, och bilen tycker jag inte om när den är nersnöad, usch.

I morse var det omkring 10-12 grader kallt och nu är det 0,6 minusgrader.

 

Jag är bortbjuden på nyårsaftonsmiddag i kväll och har turen att få åka dit och slipper således att skotta fram bilen ikväll i alla fall.

 

Ja ska fatta mig kort här nu, du har väl annat att göra på nyårsafton än att läsa min blogg antar jag.

 

Nu lovar vi varandra att vi ska vara rädda om varandra och oss själva det år som kommer, eller hur?

Jag ska försöka leva efter den regeln så gott det går, livet är så kort att det ska tas tillvara allt vad vi orkar.

 

Dagens namn är: Sylvester, jag känner inte till någon som har eller har haft det namnet.

 

Ha ett riktigt Gott Nytt År och en trevlig nyårsafton, vi ses!

 
 
Ingen bild

christin

1 januari 2019 10:22

Ja det var väl ett fint nyårslöfte, så det kan man helt klart försöka leva efter. Såg en dokumentär med Sven-Bertil Taube och han som hör dåligt och har ledsyn idag och är gammal funderade över livets mening... En mycket sympatisk person och vacker sångröst och ganska så fundersam över att han blivit poppis ibland yngre människor.

Ha det så bra trots att snön är mycket tung....

Elsa Mårtenzon

2 januari 2019 17:32

Jag såg en film om hans liv i morse innan nyheterna kom. Han ser verkligen inte mycket, men har ändå ett rikt liv och mycket tack vare sin fru som ställer upp för honom både som syn och hörsel. Ja, han är ju duktig både sångare, artist och skådespelare fortfarande, trots ålder och handikapp. Så det är bara att du fortsätter och ger järnet på alla plan i fortsättningen också Christin! När ska du fara ut på turné? Jag funderar på börja min efter påsk.Några av de vanliga nyårslöftena, dem skiter jag i, för jag har varit nykterist i hela mitt liv och jag röker inte heller. Och jag försöker hålla igång efter hälsa och ork varje dag. Banta behöver jag heller inte göra, för nu är jag närmast ett fall för Yngve Gustafsson, 54 kg och de kilona behöver jag. Ha det så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 23 mars 17:09

  Men kolla, det var nära att vi skulle få solsken idag, men det blev inte mer än så, sen tog molnen överhanden.      Ingen sol idag, men plusgrader, annars i stort sett helgrå himmel. Jag hoppas solen sparar sig tills påsken, om än jag bar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards