oskmar

Alla inlägg den 1 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 december 2020 18:15

 

När jag kom hem hade mörkret infunnit sig och månen hade fått den normala färgen. Det hade även kommit en del moln därovan.

 

 

Idag kan inte jag klaga på vädret, det har varit så vackert, med solsken på nysnö som glittrat som på ett julkort.

Det var 14 grader kallt i morse, kallaste hittills, under natten var det klart månsken från en fullmåne och miljoners, miljoner stjärnor.

Just nu är 15 grader kallt, fullmåne och stjärnhimmel, vad mer kan man begära, inget, det räcker för mig i alla fall.

 

I dag har jag varit till Strömsund, Jag har åkt med Laila och Lovisa. Skulle vara hos frissan klockan ett för klippning, så nu är det ordning omkring skallen igen lagom till jul. 

Laila och Lovisa var ute och handlade medan jag klippte mig. Sedan jag klippt mig var på en affär och köpte sånt som tagit slut, efter det åkte vi hem. 

Var förbi där Anders ska starta något nytt ett ställe som förr var min arbetsplats i åtta år, de bjöd på fika innan jag körde hem till Bellvik.

Väl hemma gjorde jag eld i spisen, fixade mat snabbt och nu njuter jag av den sköna spisvärmen.

Det var inte kallt när jag kom hem för jag har ju bergvärme, men inget är som när det strålar värme från spisen som jag vant mig med i nästan 35 år nu. Hur ska jag kunna vara utan den?

 

I sällskap från Strömsund hade vi en nästan blodröd/orange fullmåne som följde oss hela vägen hem. När jag parkerade bilen här utanför hade månen hunnit få den normala färgen igen.

 

Idag har det inte hänt så mycket mera för mig, det ska hända mera i morron när jag ska vara hemma, det är det bästa av allt ändå.

 

Dagens namn är: Oskar och Ossian, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards