oskmar

Alla inlägg den 5 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 5 december 2020 16:42

 

Nu är rimfrosten ett minne blott, till nästa gång den kommer igen...

 

 

Blev aningen överraskad när jag kom ut i morse. Skulle hämta ved, men fick börja med snöspaden först för att ta mig fram. Det hade snöat under natten och det låg drygt 1 dm snö på backen, riktigt blöt och sur snö, med andra ord inte lätt att flytta med en snöspade.

Ja, jag tog ju bort bara det allra nödvändigaste, den var för tung och ville inte lämna snöspaden. Det går ju inte ens att få den genom snöslungan, men Anders har varit här i eftermiddag och trampat till den med bilen, framför bron och fram till vägen vid körbron. Sedna får vi väl se om den regnar bort den här gången också, det ska vara plusgrader ända tills på torsdag enligt YR.

Just nu är det 0,4 plusgrader, men det snöar inte än i alla fall. Enligt YR ska det snöa i morron också och vara plusgrader. Snöa var väl som en sak, om det vore minusgrader.

 

I dag har jag inte gjort mycket nytta, det som jag planerat är ogjort. Jag får ta nya tag i morron.

Maria har varit hit idag, hon ringde i morse och sa att hon skulle handla åt mig.

Hon hjälpte mig med en del grejer också, snäll som hon är. Jag har blivit en riktig börda för henne, men jag fick lova henne i dag att jag inte skulle säga så.

Det bästa av allt var att hon sopade av bilen, det låg en hel del på den.

 

Michel och Lars Åke har också varit hit, jag ville bjuda in dem på kaffe, men av försiktighet för coronan gick de inte in.

De var hit och hämtade en av Anders traktorer, sedan drog de.

 

Om det här med coronan fortsätter länge blir jag väl "folkrädd", jag har inte varit ut från gården sedan tisdagen och ingen vågar komma hit. Och nu blir jag hemma veckan som kommer för Maria har handlat.

Förra året den här tiden var det ingen som hade en aning om corona, då var det bara i Kina som visste om den och de höll tyst om det till att börja med.

Nu är det känt över hela världen, alltför känt tyvärr.

Nu får vi hoppas på vaccinet som de tror kommer i gång efter julen i Sverige.

 

I USA, där flödar viruset efter alla Trumps kampanjer med tusentals människor tätt packade och sedan alla deras demonstrationer, på grund av fortsättningsvis påstått valfusk.

Ja, det är synd att folket i stort ska lida för Trumps galenskaper! Det är ju jättemånga som dött av coronan där och vanligt folk har ju ingen chans att få sjukvård där, det kostar ju skjortan för dem. Pengar som de inte har.

 

Dagens namn är: Sven, grattis till alla Svennar!

 

Ha en bra lördagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards