oskmar

Alla inlägg den 16 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 16 december 2020 18:21

 

Jag bestämde mig tidigt i höst, att jag skulle inte göra så mycket jul i år. 

Men vad då för? Det har blivit lite då och då ändå, före jul är det roligt, efter jul när det ska bort är det inte lika roligt.

 

 

Nu ska jag be att få avslöja en sak. Det var väldigt nära att jag fick se solen idag!

Molnen glesnade, fast inte precis där solen var, men i närheten, jag såg att den finns kvar.

Det har varit 2 till 3 grader kallt under dagen och det var skönt.

Just nu är det 4,5 minusgrader, men när jag går ut och tittar ser jag inga stjärnor. Molnen råder över läget därovan fortfarande.

 

Från morron skottade jag undan lite snö och ett spår till ladugården för att hämta ved.

Sedan kom Laila och talade om att John och Bo kommer med en pump som de ska sätta ner i brunnen. När jag tittar så ser jag dem nere vid brunnen, bärandes en stege som John ska klättra ner och göra jobbet från.

Och nu har jag fått den bästa julklapp jag kunde få till julen och jag är så glad och tacksam. Nu är det ett himla bra tryck på vattnet, det är nog rätt länge sedan det var så.

Men nu är ju allt utbytt till nya grejer och då bör det fungera. Hipp hipp hurra för vatten i kranarna!!!

Anders var nyss hit för att se resultatet, han har ju varit i Hoting under dagen på kontoret och jobbat och var inte med på brunnsklättringen.

Han tyckte det såg bra ut och hjälpte mig att rensa silarna i tvättstället och duschen innan han åkte hem till sig.

Det blev ju väldigt omgrumlat i brunnen när stegen sattes ner på botten och det har ju följt med i vattnet under dagen, men nu har det klarnat.

Nu känner jag mig verkligen förmögen!

 

Jag har städat sovrummet på eftermiddan sedan vattnet var fixat och nu ska jag ta in sängkläderna och bädda. 

Då tycker jag att jag gjort rätt för mig den här dagen och för saltet i risgrynsgröten som jag kommer att koka någon av dagarna framöver.

 

Dagens namn är: Assar, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards