oskmar

Alla inlägg den 7 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 7 december 2020 16:21

 

Har inte haft tid att ta någon bild i dag, det får bli gårdagens rånbak...

 

 

I dag har jag haft all anledning att känna mig instängd, Det har varit dis och tät dimma hela dagen, vart jag än tittat har det varit kritvitt. Det här har nog varit värsta dagen vad det anbelangar dimma. Det är så fuktigt så trots att det inte snöat och inte regnat, så att om man är ute en längre stund så känner man sig fuktig om håret och kläderna. Jag var ute mellan klockan 10 och till halv tolv på förmiddan och halkan som var igårkväll, det var bara modd i dag och skorna blev blöta de också.

Just nu är det 0,2 plusgrader, kolsvart mörker och dimma är det fortfarande.

 

Det här ju en gratisblogg och därmed en massa reklam från alla möjliga firmor, många klädfirmor, bland annat Gina Trikå. 

Och det märks verkligen att det är corona, för jösses vilka priser, affärerna går nog inte så där alldeles lysande. På Gina Trikå (stavning?) annonseras i dag nedsatta priser med 50%, inte dåligt under julmånaden. På en del andra firmor ser jag att de har satt ned priset  med hela 68%. Flera andra klädfirmor har väldigt förmånliga priser som de lockar med, det är snygga kläder som annars inte skulle säljas till dessa priser, om det inte var för coronan och att folk inte kan gå i affärer på samma sätt som tidigare.

Men nyss när jag kollade på Efter Fem var det en från Göteborg, hann inte se vilken , om det var en läkare eller nån annan i samhällets tjänst?

Han beklagade att folk inte var försiktiga när det gällde affärerna, mycket smitta kom den vägen nu. Fy skäms!

En sjuksköterska blev även intervjuad och de frågade vad hon önskade sig i julklapp?

Hon önskade att folk inte inte skulle shoppa nu före jul, på grund av att mera smitta  skulle bli resultatet.!!!

Ja, det är så man blir tårögd när man tänker på att det nonchaleras fortfarande och stackars sjukvårdspersonal!

 

I dag har jag hört att det är 50 stycken i Tåsjö, jag tror de flesta bodde på Tåsjögården och en del av dem hade dött av viruset.

En som hade testats positivt men hade ändå besökt gymmet i Tåsjö och tränat.

Om det är sant så måste jag säga, att så dum trodde jag inte att man var i det här läget!!!

Förfärligt att det faktiskt smyger sig närmare och närmare.

 

Dagens namn är: Angela och Angelika, grattis till er som fått dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards