oskmar

Alla inlägg den 12 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 12 december 2020 16:39

 

Nu är det dags att utse en julgran om du inte gjort det redan, tomten och tomtenisse är på gång som du ser.

 

 

Det småsnöade lite i morse, minimalt, men det har varit minusgrader hela dagen.

Ingen skymt av solen under dan, vi har vant vid det här laget så vi spanar inte längre heller efter den.

Den kommer när det är dags, ingen mening och "kvir".

Just nu är det 3,6 minusgrader och det är bra!

 

Nu är det kris på fullt allvar i Stockholmsområdet när det gäller pandemin, säger de just nu på radion. Och dessutom säger sjuksköterskor upp sig, hela 36 stycken har sagt upp sig sedan mars säger de.

Det är klart, de håller väl på att tröttna som de får jobba!

 

Men håll avstånden och håll er hemma för Guds skull! Det kommer fler jular och julen är inte allt här i livet.

 

I gårkväll vid elvatiden fick jag en smärre chock!

När jag öppnade vattenkranen kom det inget vatten och ska det hända något liknande nog är det till julen som det händer.

Så sent på fredagkvällen är det inte mycket att göra åt det heller och på en fredagkväll dessutom. Jag fick vara glad att jag lyckades "pressa" ut två och en halv mugg vatten, jag hade tevattnet när morgonen kom och en halv mugg för att svälja medicinen.

Men inte behövde jag besvära mig med att sova, det var bara hur det skulle fixa sig som snurrade i min skalle.

Ett begrep jag ju att vattenledningen har inte frusit i sånt väder som vi har haft och inte är brunnen tom.

Jag väntade till klockan sju i morse innan jag ringde Anders, han kom och kunde konstatera som jag också gjort, att den här klockan som ska slå till och fylla på, ja, jag vet inte vad grejerna heter. Klockan som jag kallar den, var helt död och den bytte jag för tre år sedan. Den vi hade sedan tidigare hade hållit i många år då.

De gör sämre grejer nu för tiden. Är det för att vi ska behöva handla oftare och hålla försäljarna och tillverkarna vid liv?

Man blir ju misstänksam mer än en gång på hållbarheten numera.

Såna grejer finns ju inte i närheten heller, jag får ju vara glad om jag får vatten i kranarna nån gång nästa vecka.

Michael och Anders kom från Hoting med fyra dunkar vatten som jag har på bänken nu, de kom vid halv elva.

Det är tur att man är född på gammelti´n och van vid en hel del "klater" sedan den tiden.

Det är nog värre för dem som "för lite ha vöre vä" som det heter i Bellvikslåten, som Maria, jag och Matti står bakom. Maria och jag skrev texten och Matti gjorde melodin och han är den som framför den sång- och musikmässigt.

 

Tack för i dag Maria, för hjälpen!

 

Dagens namn är: Alexander och Alexis. grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin och trivsam lördagkväll, vi ses och hej då för ikväll!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards