oskmar

Alla inlägg den 18 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 18 december 2020 16:31

 

Nu hänger det lite istappar på gårdslyktan och lite snö på buskarna gör dem sevärda igen.

 

 

Det var ordenligt med snö att ta bort i morse, tur det kom hjälp!

Det såg ut att vara mellan 15-20 cm och smågrynig, därför rätt tung, åtminstone för mig.

Det har flingat lite lätt under dagen också, men det lilla får ligga tills i morron

Just nu är det 4,3 grader kallt och måtte det fortsätta med minus nu. Men det har lo-vats plusgrader igen och det vill jag inte ha, men det skulle vara bra om det börjar blåsa för isåfall yr ju den nya inte snön omkring, det är ju inte bra heller.

 

 

Jag hade inte hunnit skotta länge förrän det kom en traktor med snöslunga, som började med att snöröja upp till landsvägen.

Jag skyndade mig så fort jag kunde med att skotta från huset så att han kunde köra bort min snö också.

Det var John, en av Anders anställda som var hitskickad för att ta bort snön. Han var så bussig att han tog bort snön från min bil också och flyttade på den för att även skotta "bilplatsen".

 

När han var klar och ställt traktorn tillbaka på Knackitorpet kom han och Bo- Alvar och var på väg till Hoting. Då hade jag upptäckt att tvättmskinen stod och blinkade på skölj och jag frågade om de kunde hjälpa mig att rensa vattenintaget på den.

De var snälla och gjorde det. Jag förstod att det gällde samma med tvättmaskinen som de övriga kranarna i huset som fått stora störningar tidigare i veckan. Jag bad Kennet kolla det igår, men han kanske glömde det och åkte härifrån.

Nu funkar också tvättmaskinen, har tvättat två tvättar efter åtgärden.

Hoppas det fortsätter, lägger jag till för säkerhets skull, jag är något skrämd vid det här laget.

 

Jag hade tänkt göra knäck i dag, men så blev det inte, jag hann inte som vanligt när det kommer annat i vägen.

Jag får skjuta på det till en annan dag, som vanligt.

 


I morron ska Maria och jag åka till Åsele och tända ljus för Gunnel, som inte finns med oss längre, tyvärr.

 

Nyss kom det stränga restriktioner från regeringen, lång lista.

Det är bra, folk lever fortfarande som om pandemin inte fanns, inte alla förstås, men tillräckligt många för att sprida smittan vidare.

De springer i affärer som vanligt, som det syns, jag garanterar att de skulle överleva den här julen utan allt spring.

Det är många som inte får uppleva den här julen, det kan vi hjälpa till med, att det inte blir flera som dör på grund av coronan, om vi låter bli att trängas så att smittan inte prids vidare.

Nyss var det en representant för Restaurang och en för Handel i programmet "Efter Fem" och klagade högljutt, men ingen är ju nöjd vad som än införs.

Ja, det går inte bli omtyckt av alla, det märks mer än en gång, eller alltid förresten.

Det är både för sent och för lite eller för mycket, vilket ben ska de stå på?

 

Dagens namn är: Abraham, grattis till er som har namnsdag och har det namnet!

Jag tror inte det är så många som heter så numera.

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards