oskmar

Alla inlägg den 20 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 20 december 2020 18:18

 

Gissa vad detta är?

Jo, det är faktiskt solen du ser, en vacker solnedgång i dag på eftermiddan!

Men det var inte förrän den var på väg ner som den blev synlig.

 

 

Ja, tyvärr så blev det töväder igen och nu är jag så less på det!

Det har rasat både från vedbodstaket och ladugårdstaket i dag, en kladdsnö som jag inte höll på att bli kvitt från spaden. Och då är den ju extra rolig.

Jag är säker att i morronbitti har jag en ny omgång som rasat för det finns mera kvar.

På sena eftermiddan fick jag åtminstone skåda en vacker solnergång, den finns.

Just nu är det 0,5 plusgrader och nu är gårdsplanen och vägarna här nere hos mig blanka och hala. Då vet man vilka skor som är nödvändiga i morron då.

 

I dag har det varit full rulle sedan klockan nio i morse och de har bara bytt av varandra.

Jag köpte sex hyacintlökar igår som jag skulle göra julgrupper av, men i dag har jag fått två fina julgrupper. Hade jag vetat om det igår hade jag struntat i att köpa lökar, det hade varit bekvämt att slippa göra egna.

Först kom Laila med en grupp från dem på Knackaitorpet, sedan kom Ann Cathrine  och Jan Peter med en grupp från dem.

Jag tackar så hjärtligt!

 

Lovisa, Laila och Norton har bakat tunnbröd idag och de var klara vid tvåtiden på eftermiddan och kom in sedan och hjälpte mig med grej.

Efter det kom Malin, LG, Tim och Freja, fullt hus. 

Men nu är det bara jag och TV: n resten av kvällen.

 

Det var i dag Nils Gunnar och Ingrid skulle komma och äta Jansson och julgröt.

Men när det var klart fick de komma med formar och hämta det och äta det hemma hos sig, jag orkade inte mera.

Nu ska jag inte göra ett förbaskat dugg mer i dag! Det här har varit en hektisk vecka, mest beroende på vattenkruxet som inträffade förra fredagen.

 

Jag har ingen aning vad som hänt, senaste nytt har jag inte haft tid med idag. Men det har säkert hänt en hel del som inte är så bra.

Det är ju såna tider nu, men av LG hörde jag att hans ljusramp på bilen har stulits under veckan. Han var så ilsken på tjuvarna och det värsta är ju att det verkar vara högst lokala tjuvar som är ute och härjar på nätterna. Det är ju synd att de inte blir tagna på bar gärning och får sota riktigt rejält för sina stölder.

Tidigare i höstas var det två tjuvar som blev tagna på bar gärning i Dorotea när de höll pa att lasta sitt stöldgods en natt, de blev tagna på bar gärning. Den ena var en kvinna och hon hade bölat och grinat och bett att hon inte skulle bli polisanmäld. 

Ja, ingen vill ju stå för sin brott, om de mördar så nekar de också och säger sig vara oskyldiga.

Och de här som jag nämner här och vet vilka de är, är så "ursvenska" de kan vara. Ja, det är inga som jag känner, men de är kända av allmänheten vid det laget. Fy och usch!

 

Dagens namn är: Israel och Josef, grattis till er som har dessa namn!

 

Ha en skön söndagkväll efter dagens alla sysslor, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards