oskmar

Alla inlägg den 8 december 2020

Av Elsa Mårtenzon - 8 december 2020 16:26

 

Men fy vilken ilsken tomte, det är bäst att hålla sig på mattan...

 

 

Lika grått på himlen i dag som en mängd dagar innan, men lite mindre dimma i dag.

Jag tittade ner till sjön i dag och längs stranden ser det ut som om isen gått upp.

Men det kan jag väl inte tro ändå, det har väl bildats vatten på isen, det är ju plusgrader natt som dag och har varit så ett tag så det tar både på snö och is.

Just nu är det 0,9 plusgrader, så det verkar fortsätta.

 

Nyss var jag ut på bron fram och tillbaka och det förvånar mig att jag inte gallskrek!

Jag hörde att det prasslade men såg inte vad det berodde på först, förrän det kommer en råtta kutande förbi mina fötter.

I grönsakslådan i kylskåpet låg en nästan helbrun kålrot idag och jag stoppade den i plastpåse och skulle gå och slänga den i skogen sedan idag. Men jag har inte haft tid att gå ut på hela dagen och därinne i plastpåsen hade råtteländet käkat på kålroten.

Jag avskyr råttor och flugor, därför att de känns så orena. Men hädanefter kommer jag aldrig någonsin ställa ut något som är "ätbart", inte förrän att jag har tid att frakta det in i skogen.

Och jag som brukar, när jag hämtar i veden från bron, lämna dörren öppen medan jag bär veden till vedlådan och gå och stänga den sen. Tänk om jag skulle fått in en råtta i huset! Oj, vad jag skulle gallskrikit då, du får tycka att jag är löjlig, det hjälper inte. Jag avskyr råttor!

 

I dag har det varit två presskonferenser om covidsmittan och de restriktioner som ska gälla både jul och nyår från i dag. Åtta personer i fortsättningen gäller framåt, bl a.

För Guds skull, lyd restriktionerna, smittan fortsätter öka oroväckande fortfarande!

Det klagas över att de inte kan resa fritt och att det är inte hälsosamt att vara instängd och ensam.

Ingen kan väl knappast vara mera ensam än jag, men jag inser att vi inte bör göra annat än lyda den information vi får. Det är vi skyldiga de som ska jobba med covid i vården, vi dör inte om vi "offrar" en jul. Världen går inte under för det, men väl om det inte går att få stopp på pandemin.

Det sätter spår, inte bara på människorna, utan det sätter spår på samhällen i hela världen, och på hela världsekonomin. Det är allvarligare!

 

OBS! Titta på "Kalla Fakta" ikväll, klockan 21.00 på fyran, om kokainets väg in i Sverige. Inte är det konstigt att brottsligheten med skjutningar och sprängningar ökar.

 

Dagens namn är: Virginia, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards