oskmar

Direktlänk till inlägg 29 maj 2021

2021 05 29 sol och blåst

Av Elsa Mårtenzon - 29 maj 2021 21:47

 

Tack för hjälpen Freja, men du försvann ju under kepsskärmen

 

 

 

Nyss hemkommen från Näsudden dit jag varit bjuden på grillmiddag ikväll. Vilket var uppskattat från min sida eftersom jag för det mesta sitter för mig själv och intar min middag. Jag känner mig som en drottning när jag blir bortbjuden och har sällskap.

 

Det har varit perfekt väder i dag med solsken hela dagen. Men det är inte sommarvärme, det känner man när man kommer i skugga. Om det inte hade blåst skulle det varit perfekt ändå, men jag blir så less på blåsten.

Just nu är det 12,7 grader varmt och nu är det nästan lugnt på sjön, typiskt när det är kväll. Inte ett moln på himlen.

 

Jag fick även sällskap till elvakaffet i dag och vi kunde fika ute, första gången den här våren som vi kunnat sitta ute utan att frysa.

 

Sedan kom Tim och Freja och Tim bar ut satte i batteriet på gräsklipparen.

Efter det bar han ut slangvindan och satte upp på  väggen, så nu kan jag tvätta bilen när jag vill. Att han kunde få upp den är för mig storartat för den är ju jättetung. Men det tyckte inte Tim.

 

 

Freja hjälpte mig att kratta färdigt, för nu tar jag inte ett tag till med krattan för den här gången. Men det tyckte inte Freja var ett kul jobb, hon blev ganska fort less.Och nu var det ganska nära tills vi skulle äta middag.

Dagen och kvällen har gått svindlande fort.

 

Dagens namn är: Yvonne och Jeanette, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll, vi ses!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards