oskmar

Direktlänk till inlägg 30 maj 2021

Maj 2021 05 30 härlig väder

Av Elsa Mårtenzon - 30 maj 2021 17:23

 

Morgonstund har guld i mun!

 

 

 

Maskrosor är också vackra...

 

 

 

Vägen upp till Näsudden...

 

  Och över alltihopa lyser Moder Soool!

 

En härlig sommardag!

Morgonen var så vacker att jag var tvungen gå ut ock ta bilder det första jag gjorde. Alla holmarna stod på rad i spegelbilden som sjön uppvisade och solen sken från en molnfri och klart blå himmel. Termometern var det ingen vits att titta på för den hade solen strålat emot i flera timmar.

Vid elvatiden började sjön att röra på sig, men det har varit ljumma sommarvindar. Jag gillar inte 30 graders värme, den värme som varit i dag har passat mig perfekt.

Just nu är det 20 grader varmt i skuggan. Vinden kommer från nordväst och är frisk, men inte kall.

 

Den här helgen har jag upplevt som mycket trivsam och för dessa coronatider rätt så ovanlig.

Jag har känt mig omgiven av de som står mig nära och varit bortbjuden på middag igår som gick i trevnadens tecken. Med andra ord en helg som för mig har varit en njutning. 

Det behövs att man är ensam allena både väl och länge, desstomera uppskattar man ändringen till det bättre.

 

I dag på elvakaffet var det som innan denna helt ensamma och hålla avståndens tid. 

Jag var omgiven av barn, barnbarn, barnbarnsbarn och sonhustrur. Och inte minst LG, som jag inte vet vad jag ska räkna som i det här fallet. Men Tim och Frejas pappa kallar jag honom.

Jag har fått morsdagsblommor, som jag ska sätta om i bättre jord och större krukor i morron, då mår de bättre och frodas ännu mera.

 

Nu får vi verkligen hoppas att det inte kommer några bakslag, utan att vi kan fortsätta umgås med våra nära och kära. 

I England har det tydligen blommat upp igen, om jag inte hörde fel på nyheterna i morse, jag hoppas jag hörde fel.

Men det gjorde jag inte- hör jag nu...

 

I dag har jag tagit mig lite av en "semesterdag", inte gjort mer än servat med fika, diskat och fixat min mat. Den ledigheten lovade jag mig själv igårkväll.

I morron ska jag kavla upp ärmarna igen, det finns saker att göra, men så är det ju alltid den här tiden.

Det har växt de här dagarna så jag tror att jag även måste sätta mig på gräsklipparen och klippa på ett par ställen där det alltid växer våldsamt, där är det inte sandblandad jord som annars här och det märks.

 

Dagens namn är: Vera och Veronika, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på en solig och fin sommarkväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards