oskmar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2024

Januari 2024 01 11 bra väder

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 11 jan 17:22

Hej på torsdagskvällen!

Vädret har varit perfekt i dag, med mycket som varit blått därovan och bara 

2-3 minusgrader.

Vägen var halkig men jag kom både bort och hem helskinnad.

Nu ser det mindre trevligt ut tycker jag för nu har snöandet kommit i gång igen.

Just nu är det 2,6 minusgrader och snöar för fullt.

 

Klockan nio på morron, soluppgång!

    

Jag har varit på sjukstugan i dag och fått mitt sedvanliga dropp som jag hållit på med i mer än sju år nu. Det gick som en dans i dag och gör det oftast. Men det finns gånger då de inte fått fram något blod i röret, inte förrän den fjärde sköterskan kommit. Då har jag kännt mig besvärlig, men jag tror att de kännt sig ännu mer besvärade. Alla är sååå trevliga där så det är nääästan roligt att komma dit, jag känner mig riktigt välkommen, men så är jag ingen "kvirhôk" heller.

  

 

  

Och det bästa som hänt mig i dag, det var när jag låste upp dörren och klev in och var hemma igen, skönt!

Jag har väl alltid trivts i mitt hem, men ännu mera nu, trots att jag bor ensam så trivs jag bäst där. Men roligt att få prata med folk och det fick jag idag om än bara litegrann.

 

Halv elva såg det ut så här.

  

Nyss såg jag när den svenske austronaten blev intervjuad inför sin rymdfärd om några dagar. Modig man och aningen äventyrslysten kanske. Men det är inte vilket äventyr som helst och vem som helst skulle klara inte det äventyret. 

Och inte får man vara "huvvesvag", det är ett som är tvärsäkert. Hoppas det lyckas fullt ut!

 

Mycket vatten på sjön nu.

  

Dagens namn är: Jarl och Jannike, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagskväll, vi ses!

  

Hej då!

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards