oskmar

Alla inlägg den 3 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 3 jan 19:25

Fortfarande kallt, men inte så farligt ändå, bara 21 grader.

Det pendlade mellan 21 och 22 i morse, andra har haft det mycket kallare, det är nästan så jag börjar tro att det är något fel på termometern.

Hela dagen har det hållit sig där omkring och varit molningt.

Just nu är det 23 grader kallt och himlen är blå/svart, jag ser varken måne eller stjärnor.

 

Det har varit flera kalla dagar på rad nu och det syns riktigt hur kallt det är på den här bilden.

 

Ikväll har jag haft främmande. Malin, LG, Tim och Freja kom vid fyratiden och har nyss åkt hem. Det hade med sig middan och jag hade gjort eferrätten, fruktsallad med kolasås, det gick hem hos både Freja och Tim, ja, hos Malin och LG också.

Det blev en jättetrivsam kväll, som tog slut alldeles för fort, men så är det ju när man trivs.

Tusen tack för maten och sällskapet, det var utmärkt trevligt!

Han heter Lars Gunnar, men går ständigt under namnet, LG, enkelt och lätt.

Och Malin har gjort veckohandlingen åt mig, så jag slipper åka till Dorotea den här veckan i "kallväre", jättebra!

    

 

Freja mannekängar för oss i en av sina alla julklappar, hon gillar kläder, vem hon nu brås på?      

 

Tim provar också en julklapp, han har lite annat intresse, teknikintresset, det roar han sig ofta och länge med.

     

Tim och Malin har fixat så att jag kan lägga in bilder igen.

    

 

Dagens namn är: Alfred och Alfrida, grattis till er som heter så!

 

Alfrida har förekommit i Bellvik för länge sedan.

Nämligen Alfrida, född 1882 i Bellvik, den sista i en barnaskara på 17 barn.

Hon gifte sig till Lövvik med Alexander Näslund.

Hon hette Rönnberg som flicka och var en syster till min mormor, kallades Frida.

Hon hälsade på min mormor ofta när jag var barn och kunde vara här en hel vecka. Ibland hade hon med sitt barnbarn Sylvia, som tillhör mina FB- vänner numera.

   

Ha en bra fortsättning på onsdagskvällen, vi ses!

 

För några dagar sedan såg det ut så här när dagen grydde, inte illa alls!

    Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards