oskmar

Alla inlägg den 14 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 jan 16:41

 

Grå himmel med någon ynka lite ljusare fläck här och där, men va gör det bara

det inte faller snö!

  

Ingen snö i dag trots helgrå himmel, Braaa!

Men igårkväll snöade det litegrann, lagom mycket. Det har varit 10-12 grader kallt i dag, även på morron.

Just nu är det 16 grader kallt, när jag står på bron och kollar himlen så ser jag bara mörkret.

 

Det fanns lite snö från i gårkväll att roa sig med, jag vågar inte spara ihop flera dagars snöfall, så jag skottade. Motion behövs om än den gör ont!

  

Jag var ute en och en halv timme på förmiddan och jobbade med snön och veden. Det var ju inte mycket snö men jag vågar inte spara ihop den, risken är ju stor att det kommer mera, vi kan ju ha de värsta snömånaderna kvar, om vi har otur.

I dag har det varit tomt på besökare men jag såg en bil köra förbi, alltid något.

 

Det tar tid att gå från jul till icke jul. Jag har jobbat på hela dagen förutom när jag jobbade ute med snön och veden men är inte ens klar med vardagsrummet.

Fortsättning följer i morron, jag säger som mamma när något gick sakta. "Den kommer fram den som kör med ox´n å!"

  

Jag har tittat på Efter Fem av och till ikväll, det är väldiga diskussioner om Kalla Faktas program, om galenskaperna som förekommer bland kändisar och "ömse" folk. Det är mycket bra att det kommit i dagen i "riktigt dagsljus". Att lura folk på pengar och kanske till och med lurar av dem deras liv borde inte finnas! Jag fattar inte att unga moderna människor är så faktafrånvänd i dagens läge. Men pengar, pengar och lättlurade människor, för det måste de väl vara när de går på något dylikt. Det fanns ett avsnitt i programmet där en ung kvinna satt och spretade med fingrar och blundade, det skulle väl se ut som att hon var i trance, som att hon befann i "andevärlden". Men bakom henne satt en skylt där det stod 600 hundra kronor. Lättförtjänta pengar för rena bluffen. Men bra att det kommit fram i ljuset och att det diskuteras!

    

Dagens namn är: Felix och Felicia, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på söndagskvällen, vi ses!

 

Snödrivorna växer på höjden, når de snart himlen? Nää, det kommer de aldrig göra!

Hej då!

    

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards