oskmar

Alla inlägg den 22 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 jan 16:37

Det har varit snöfall hela dagen och även under natten.

I morse var det 2-3 grader kallt när jag kom ner och snön vräkte ner. Vinden tog i och förflyttade den sidledes, men som tur var slutade det att blåsa ganska snart, den var heller inte så värst flyttbar för termometern var ganska snart nere på nollan. Då var det bara jag som kunde flytta den, men den var inte lätt att flytta på. Jag var ute från kvart över elva till halv fyra innan jag var klar, det var mycket snö och den var inte så lätt att flytta på.

Just nu är det 0,1 minusgrad, det har varit på 1-2 plusgrader under dagen.

      

 

Det är lätt att hålla sig från skratt såna dagar...

  

Nää, den här vintern gillar jag inte! 

Den testar mig verkligen och flera med mig förstås, men nu är det på gränsen.

 

Jag flyttar på snön så snöröjaren kan ta den med traktorn sen.

  

 

Och nu har jag inte den minsta lust att skriva mer, jag ska lata mig resten av kvällen!

 

Vinter och snö...

    

 

Dagens namn är: Vincent och Viktor, grattis till er!

 

Namnet Viktor har funnits i Bellvik, nämligen Viktor Edin, född 1887 i Bergvattnet (bytte namn till Dorotea sedan) gift med Ingeborg, född 1888 i Bellvik.

 

Alla som jag nämner här under rubiken Dagens namn, finns naturligtvis i Bellviksboken där man kan läsa om deras famljebild och liv i Bellvik.

 

Ha en fin fortsättning på måndagens kväll, vi ses!

 

Regnblandat just nu...

Hej då!

    

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards