oskmar

Alla inlägg den 23 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 jan 16:21

Vädret har varit betydlig bättre i dag än i går, det har inte snöat!

    

Termometern var på plussidan i morse och när jag var ute vid 10 tiden så duggregnade det.

I morse kunde jag få bilen ren från snö och is, men för att jag skulle lyckas med det behövde jag starta den och den fick vara i gång ett bra tag. Det var blöt snö som frusit fast, cm-tjock. Nu är den ren, till nästa gång, som inte är så långt bort som synes.

Under sena eftermiddan har det varit riktigt fint väder med starka färger på himlen.

Just nu är det 3 grader kallt, precis lagom känns det, då kan det inte rasa från taken i natt. Nu skulle jag vilja göra annat ä skotta snö, är så less på det.

  

 

På eftermiddan idag har det varit lite andra färger på himlen än igår.

  

John har vari här idag och skottat en del tak som var i riskzonen för att brista av mängden och därmed tyngden.

Det finns hela berg av snödrivor överallt nu, men de brukar ju försvinna när det blir sommar, vilken tur.

 

Klockan tre idag var det starka färger på himlen.

    

Nu diskuteras de pågående primärvalen i USA och det är skrämmande hur Trump leder i op- siffrorna. Alla övriga har nu hoppat av, det finns bara Nikey Heily kvar mot Trump, vad ska hon kunna göra mot hans övertag?

Hur tänker folket i USA när det gäller president? Är de helt blåsta i skallen som inte ser hur Trump är som människa?

Det finns ju ett gäng i Sveriges Riksdag som också uttalat sin beundran både för Trump och Putin. Men nu är de ju väldigt tystlåtna kring den beundran, allt för makten. Men hur äkta?

  

Dagens namn är: Frej och Freja, grattis till er!

 

Och himla mycket grattis till mitt barnbarnsbarn Freja på din namnsdag!

      

 

    

  Ha en bra avslutning på tisdagens kväll, vi ses!

 

"Jag vill ha en egen måne", men det har jag ju redan. Här är bildbeviset om du inte skulle tro på mig!

 Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards